נחמיאס ורבין בברקן
נחמיאס ורבין בברקןצילום: אסתר אלוש

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) סיירה אתמול (ראשון) בשומרון, נפגשה עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן, ביקרה באזור התעשייה ברקן ותצפתה מהר כביר עם בני קצובר.

"באתי לבקר בשומרון כי יש כאן ציבור נהדר שגם אם איני מסכימה עם המנהיגות שלו בנושא המדיני, חשוב להיפגש ולהחליף דעות", אמרה נחמיאס ורבין.

לאחר שצפתה מקרוב בפלסטינים שעובדים ומתפרנסים באזור התעשייה ברקן אמרה חברת הכנסת כי "החרם על מוצרים מאזורים אלה הוא בעיה קשה גם לציבור הפלסטיני והמפעלים הם מופת לדו-קיום, ויש להיאבק בו.

"אני מתנגדת נחרצות לחרם ומאמינה שהכלים הכלכליים הם המשמעותיים ביותר להסדר מדיני עתידי. חשוב מאוד לדבר גם על אי ההסכמות. ביקשתי ואני מבקשת גם מתושבי השומרון ובעיקר מראשי המתיישבים להפסיק את הדה לגיטימציה לשמאל, דבר הפוגע לטעמי בהתיישבות. השמאל, כמו הימין, אינו מקשה אחת''.

נחמיאס ורבין הוסיפה כי ''גם אם הוויכוח הוא קשה, אמרתי בברור שחשוב לשמור על גושי ההתיישבות, והם אלה שיבטיחו את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאורך שנים ארוכות. בנפש יהודי הומיה, כשצפיתי אל הר עיבל והר גריזים, אמרתי שבטחון ישראל קודם לכל וכי שלמות העם גוברת על שלמות הארץ".

ח"כית מהמחנה הציוני ביקרה בשומרון

ראש מועצת שומרון דגן אמר במהלך הביקור כי "הבעיה העיקרית שלנו בחברה הישראלית היא הבורות. צד אחד לא מכיר את הצד השני. בראייה שלי לא פחות חשוב מלבנות זה לאחות קרעים בעם ולהכיר. צריך להכיר יותר את ההתיישבות וצריך גם להכיר את הצד שפחות תומך בהתיישבות. אנחנו רואים את עצמנו כתלמידים של מפלגת העבודה לדורותיה. ההתיישבות בעינינו היא מעשה חלוצי.

''נכון שיש ויכוח מדיני וצריך ללבן אותו בינינו, אבל קודם כל צריך להכיר אחד את השני. לכן, אני מאוד מודה לך על הביקור ומקווה שרבים יבואו בעקבותייך וגם אנחנו נבוא יותר. דיברנו על החשיבות של להביא בני נוער מההתיישבות שיפגשו בני נוער שחושבים אחרת ואני שמח שיחד נוכל לנסות לגבש מהלך כזה ", הוסיף.