אוהדי בית"ר (ארכיון), יתמכו בקבוצה מחוץ לאצטדיון
אוהדי בית"ר (ארכיון), יתמכו בקבוצה מחוץ לאצטדיוןצילום: פלאש 90

שעה לפני שריקת הפתיחה במשחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א, באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, קטטה אלימה התפתחה בין שני מחנות האוהדים היריבים.

עוד קודם למשחק שגם כך טעון בין שתי קבוצות יריבות ותיקות ושנואות, התפתחה תגרה בין שני מחנות האוהדים בחניון האצטדיון.

מדוברות משטרת מרחב שרון נמסר כי "כוחות המשטרה שנערכו מחוץ לאיצטדיון המושבה שבפתח תקווה לצורך הבטחת הסדר הציבורי, הבחינו בתגרה מתפתחת בין אוהדי הקבוצות".

לדברי המשטרה, "כוחות השיטור הפרידו בין האוהדים תוך עיכובם של 25 מאוהדי בית"ר ושלושה אוהדי הפועל, כשכלל המעורבים נלקחו לתחנת המשטרה".

יש לציין כי מרבית אוהדי בית"ר חברי ארגון 'לה-פמיליה', יעודדו ויתמכו בקבוצה מחוץ לאצטדיון במחאה מסודרת, כשאלה לא קיבלו עדיפות לרכוש כרטיסים למשחק המסקרן וכמחאה החליטו לעודד את הקבוצה מחוץ לאצטדיון.

מי שמיהר להגיב על אירוע האלימות שנמנע בנס, היה לא אחר מאשר יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב ממפלגת 'יש עתיד', שאמר כי "ההתנהגות האלימה של "האוהדים" הערב מחוץ לאצטדיון "המושבה" בפתח תקווה מוכיחה מעבר לכל ספק שמקומם של החוליגנים הוא בתחנות המשטרה ולא במגרשי הספורט.

ח"כ רזבוזוב שהעביר חוק המחמיר בענישה כלפי אלימות בספורט אמר עוד "כשהעברתי את החוק המחמיר את הענישה על עבירות תקיפה באירועי ספורט, בדרך אליהם ובדרך מהם – מניעת מקרים כאלה, עמדה לנגד עיניי".

לדבריו, "לא ייתכן שבמשחק "גדול" ו"נפיץ" ובו אבטחה כבדה, כפי שצפוי להתקיים הערב, האלימות והעבריינות לא תימנע. החוק מאפשר ענישה כבדה כנגד מתפרעים שכאלה, לכן אני מצפה ממשטרת ישראל וממערכת המשפט להחמיר עם כל מי שיימצא אשם באלימות הזו. עליכם למנוע ממקרים כאלה לחזור על עצמם".

בסיום אמר, "רק בעזרת ענישה חמורה יותר, נוכל להחזיר את הספורט לאוהדים ואת חווית הספורט למגרשים בישראל".