טראמפ ומקמאסטר
טראמפ ומקמאסטרצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט כי הרברט ריימונד מקמאסטר ימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי במקומו של מייקל פלין שהתפטר במפתיע.

מקמאסטר בן ה-54, נשוי ואב לשלוש בנות. הוא נחשב לבעל מוח צבאי מבריק ומוערך מאוד בצבא ובפנטגון. לדברי טראמפ, "מקמאסטר הינו אדם עם כישרון עצום וניסיון יוצא מן הכלל".

מקמאסטר היה בעבר מפקד מרכז שילוב היכולות של צבא ארצות הברית ומפקד המרכז למצוינות בתמרוּן בפורט בנינג. כיום הוא מכהן כסגן מפקד פיקוד ההדרכה והאימונים של צבא ארצות הברית (TRADOC).

גנרל מקמאסטר הינו בעל תואר דוקטור בהיסטוריה אמרינית מטעם אוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל. הוא פרסם ספר אחד אודות מלחמת וייטנאם.

הנשיא האמריקני החליט גם כי קית קלוג, המכהן כיועץ לביטחון הלאומי הזמני, ימונה לראש הסגל של המועצה לביטחון לאומי.

מינויו של היועץ החדש לביטחון לאומי נעשה בעקבות התפטרותו של מייקל פלין, בעקבות ביקורת שספג סביב פרשת המגעים שניהל עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם נכנס טראמפ לתפקידו.

כזכור, ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי פלין שוחח עם השגריר הרוסי על הסנקציות שממשל אובמה הטיל על מוסקבה בעקבות הפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

במכתב ההתפטרות כתב פלין: "לצערי, בגלל רצף האירועים המהיר, נאלצתי לתדרך את סגן הנשיא ואחרים עם מידע חלקי בנוגע לשיחות הטלפון עם שגריר רוסיה. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו, והם קיבלו אותה".