שחקני נהריה. יצאו למשחק
שחקני נהריה. יצאו למשחקצילום: אתר מנהלת הליגה

הודות להתערבותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, תצא עירוני נהריה למשחק הגומלין בשלב שמינית גמר היורופקאפ מול גזיאנטפ הטורקית.

כזכור, על נהריה נאסר לצאת אל משחק החוץ, משחק הגומלין מול הקבוצה הטורקית, בשל סמיכות העיר למעוזי דאע"ש והסכנה הביטחונית הגדולה. מי שאסרו על נהריה לצאת אל המשחק היו גורמי ביטחון בשירות הביטחון הכללי.

במשך כל השבוע נעשו ניסיונות רבים למצוא הסדר לקיום משחק הגומלין, כשבאיגוד הכדורסל הישראלי פנו לפיב"א, מי שמנהלת את המפעל האירופי, בבקשה להעתיק את המשחק לעיר אחרת בשל הסכנה לביטחונם של השחקנים הישראלים, אך זו לא אישרה את הזזת המשחק ואף אמרה כי במידה שנהריה לא תופיע למשחק ייפסק כנגדם הפסד טכני.

מי שהרימה את הכפפה ונלחצה לעזרת הקבוצה הצפונית, הייתה לא אחרת מאשר שרת התרבות והספורט, מירי רגב שערבה בנושא את בכירי המדינה כולל גם את ראש הממשלה נתניהו.

אין זו הפעם הראשונה בה רגב מתערבת לטובת קבוצת ספורט ישראלית בנושא ביטחונה במדינה איסלאמית, כשגם את מסעה של האלופה ומוליכת טבלת ליגת העל בכדורגל, הפועל באר שבע לבשיקטאש הטורקית ממנים במשרד התרבות והספורט.

על פי המתווה שהוסכם, נהריה תצא למשחק הגומלין שיתקיים ביום רביעי הקרוב, בבוקר אותו היום, כשתטוס דרך איסטנבול ותנחת בגזיאנטפ שעות בודדות לפני ההתמודדות.

הצפוניים יצאו ישירות משדה התעופה אל האולם עצמו, וגם לאחר המשחק לא תשהה הקבוצה הישראלית בבית מלון, אלא תחזור ישירות לשדה התעופה ומשם ישירות לישראל.

בנוסף הוחלט כי את הקבוצה ילוו עשרות מאבטחים כשהקבוצה עצמה תכלול סגל מצומצם של שחקנים ואנשי צוות, מעט ככל הניתן. מי שיצטרף לטיסה של נהריה יהיה יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, זאת כאות הזדהות ותמיכה שלו בקבוצה הצפונית שעשתה מאמצים רבים בכדי לייצג את ישראל בכבוד ולא לוותר על המשחק אליו היא מגיעה כפייבוריטית להעפלה לשלב הבא לאחר שניצחה את המשחק הראשון מול הטורקים ב-21 נקודות הפרש.

"אני מבקש להודות לשרת הספורט וליו"ר איגוד הכדורסל, שבזכות התעקשותם ומאמציהם הרבים, יתקיים משחק הגומלין כמתוכנן", אמר יו"ר עירוני נהריה, ניסים אלפסי.

עוד אמר אלפסי כי הוא מודה למשרד התרבות והספורט במימון המטוס החכור. "הודות להם, ולנכונות שירותי הביטחון לאבטח את קבוצתנו במשחק זה, יתאפשר לנו לייצג את המדינה בכבוד, ועם סיכויים טובים להעפיל לשלב רבע הגמר ביורופקאפ", אמר אלפסי.

מאמן נהריה, אריק אלפסי אמר כי הוא שמח שלבסוף המשחק יוכרע באופן ספורטיבי. "מרוצה שההכרעה של המפגש הכפול תתקיים במגרש ולא על שולחנות פיב"א".