"המפלצת" בקריית יובל
"המפלצת" בקריית יובלמיכל פטאל - פלאש 90

מנהל המנהל הקהילתי בשכונת קרית יובל בירושלים, יחיאל לוי, דיבר בחריפות נגד התושבים החרדים שמתגוררים בשכונה, ובשנים האחרונות מספרם רק עולה.

"מה הרעיון? לחנוק אותם", הסביר לוי בשיחה עם גלי צה"ל. "כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

לדבריו, המנהל הקהילתי עורך אירועים בשבת דווקא בסמוך לרחובות שבהם מתגוררים חרדים. "אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים בגלל שזה הצורך התרבותי של אוכלוסיה חילונית, למה שתעשה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים, שיושב בו גם רב השכונה?" שואל מנהל המנהל ועונה: "כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושבים. ברמה של ההנהלה, של מועצת העיר - יש פיצוץ".

שר החינוך נפתלי בנט הורה לזמן לבירור מיידי את מנהל המנהל הקהילתי. "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי. אני לא אקבל שום אפליה, גזענות ושנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו במדינת ישראל", אמר בנט.

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "אין מקום לאמירות כאלה במקומותינו. אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי, ודאי שלא בשכונה רגישה כמו קרית היובל".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת פנה ליו"ר החברה למתנ"סים בדרישה לפטר את לוי. "לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך.

''אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו", הדגיש ברקת בכמתבו.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי התבטאותו של יחיאל לוי היא אנטישמית. "אמירתו 'לחנוק את החרדים' אנטישמית. הוא לא יכול לפעול נגד התושבים החרדים מהשכונה עליה הוא אחראי", אמר.

השר לשעבר אלי ישי, יו''ר מפלגת יחד, אמר מוקדם יותר הבוקר כי ''בעקבות חשיפת גלי צה''ל, אפנה לשר החינוך נפתלי בנט ידידי וראש העיר ניר ברקת ואבקש לפטר מיידית את יו"ר מנהלת קריית יובל שרוצה 'לחנוק את החרדים'.

''אולי רק אם היו מחליפים את המילה חרדים בערבים, היו כלי התקשורת זועקים במשך ימים. אסור לוותר. גם למחלוקת יש גבול!", הדגיש ישי.