צילום ארכיון
צילום ארכיוןהלל מאיר

לנוכח המבוי הסתום במשא ומתן מול התאחדות בוני הארץ להסדרת תנאי עבודתם של המנופאים, ביום חמישי הקרוב תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד.

כ-1,200 מנופאים ומפעילי עגורן צריח יעצרו ליממה שלמה את העבודה באלפי אתרי בנייה בישראל.

במקביל להשבתת הענף, ציבור המנופאים יקיים ביום חמישי כינוס מחאה ארצי, בתמיכת הסתדרות עובדי הבניין והעץ. בכינוס שייערך בגני התערוכה בת"א, החל מהשעה 10:00 בבוקר, צפויים לקחת חלק מאות רבות של עובדי הענף, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, ונציגים נוספים.

יצוין כי בהנחיית ניסנקורן, ההסתדרות תפעיל קרן שביתה על מנת להעניק רוח גבית למאבק המנופאים ולהקל על היערכותם. בזכות קרן השביתה, כל המנופאים המורשים, אשר ישבתו וייקחו חלק בכינוס המחאה הארצי, יהיו זכאים לתשלום בגין הפסד העבודה ביום זה.

ניסנקורן אמר כי "למעלה מ-400 עובדים בישראל קיפחו את חייהם בעשור האחרון בענף שהפך למסוכן ולקטלני ביותר בשוק העבודה בארץ. די לזילות בחיי אדם. הפקרת הבטיחות, פיקוח רופף והיעדר אכיפה, הם רק סימפטומים לתחום פרוץ ומופקר, שמרבית העובדים בו מועסקים כעובדי קבלן, משוללי זכויות ותנאים בסיסיים. העובדים שבונים את המדינה מסכנים את חייהם ומתקשים לסגור את החודש".

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי "המאבק על זכויות המנופאים הוא המאבק על פניה של החברה הישראלית. מתוך מחויבות עמוקה להגנת פועלי הבניין, וציבור המנופאים בפרט, ההסתדרות תפעיל את מלוא עוצמתה עד שמכלול הזכויות של אוכלוסייה זו יעוגן בהסכם קיבוצי, שנותן ביטוי לסוגיות כמו בטיחות וקיום בכבוד".