גן ילדים
גן ילדיםצילום: Thinkstock

"מרכז התרבות היהודי בקרקוב" שבפולין קיבל מענק על סך 500 אלף דולר מקרן "אריק ואריקה שוורץ" בניו יורק המסייעת לפיתוח החיים היהודיים בעולם - כך מדווחת סוכנות הידיעות JTA

לדברי יונתן אורנשטיין, מנהל מרכז התרבות היהודי, המענק הגבוה ישמש להקמתו של מרכז חינוכי לגיל הרך עבור ילדים יהודים מקרקוב, שאמור להיפתח לקראת סוף שנת 2017.

בהודעה שפרסמה אריקה שוורץ לאחר מתן המענק היא אמרה כי "שנות הילדות לפני בית הספר הם הזמן האידאלי ללמוד על תרבות, ערכים ומסורות יהודיים. אנו מאושרים כי אנו יכולים לאפשר למשפחות יהודיות בקרקוב לשלוח את ילדיהם לבתי ספר שיתמקדו בהענקת הבסיס הזה לחברים הצעירים ביותר בקהילה".

המרכז החינוכי לגיל הרך אמור לקבל את השם "Frajda" המהווה את המילה "שמח" בפולנית ויידיש. המרכז אמור לספק לילדים הצעירים תוכנית חינוכית מקיפה שתתמקד בתרבות, ההיסטוריה, החגים והמסורות היהודיים, ולדברי אורנשטיין הוא ייפתח לאחר התייעצות עם מומחים לגיל הרך ממספר מדינות ובהן ארה"ב, פולין וישראל. "החיים היהודיים משגשגים שוב בקרקוב, ומשפחת שוורץ מאמינה כי הקהילה הזו ראויה לעתיד, וכי חינוך יהודי הוא חלק מהעתיד הזה" אמר אורנשטיין לסוכנות JTA.

מרכז התרבות היהודי הממוקם במרכז הרובע היהודי "קז'ימיריש" בקרקוב נפתח בשנת 2008 בטקס מרשים בנוכחות הנסיך הבריטי צ'ארלס שהעניק את חסותו למקום. מאז פועלים במקום עשרות מתנדבים, מרביתם פולנים לא יהודים, לפיתוח החיים היהודיים בקרקוב. המרכז זוכה לתמיכה כלכלית של מספר ארגונים יהודיים ובהם קרן לאודר, ורשומים בו 600 חברים פעילים לרבות 75 ניצולי שואה.