בן ראובן: מעריך את הרמטכ"ל

הרמטכ"ל, רא''ל גדי איזנקוט, התייחס הבוקר (רביעי) בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת לפרשת החייל אלאור אזריה ואמר "פוליטיקאים שיקרו לגבי התערבותי בהליך המשפטי".

"התבטאתי על כך לראשונה בתכנית 'קולה של אימא' כחמישה שבועות לאחר שהפרשה התפוצצה", אמר הרמטכ"ל והוסיף כי "יש לתת למערכת המשפט הצבאית לעשות את שלה. יש מנגנונים לצורך חנינה והמתקת העונש והם יפעלו על פי ההליך ולא על פי קריאות של פוליטיקאים שמבקשים לקושש קולות".

כזכור, במערכת הפוליטית נמתחה ביקורת על איזנקוט על שאמר יממה לפני הכרעת הדין של אזריה כי "גבר בן 18 שמתגייס לצה''ל הוא חייל ולא הבן של כולנו''. שרת התרבות מירי רגב אמרה אז כי ''זוהי התבטאות לא ראויה למי שעומד בראש פירמידת צבא העם''.

חבר הכנסת האלוף במיל' איל בן ראובן (המחנה הציוני) אמר לערוץ 7 לאחר הדיון בוועדת חוץ וביטחון: ״אני לא יכול להתייחס לדברי הרמטכ''ל בתוך הועדה. אמרתי לו שאני מאוד מעריך את הדרך שבה הוא הוביל את צה''ל בכל התקופה, מתחילת האירוע בחברון ועד לרגע הזה, והציב את צה''ל כשומר סף מוסרי הן לצה''ל והן לחברה הישראלית ועל כך מגיעה לו הוקרה גדולה״.

בנוגע לאיומים שמשמיע נסראללה נגד ישראל אמר בן ראובן כי "לנסראללה יש כושר דיבור לא רע והוא מידי פעם מדבר. צה''ל ומערכת הביטחון יעשו הכל כדי שנסראללה לא יתחזק. חיזבאללה הוא איום רציני מאוד, צריך לעשות הכל כדי שהוא יהיה חלש''.