העימותים באום אל חירן
העימותים באום אל חירןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה בצהריים (רביעי) לממצאי בדיקת מח"ש סביב אירועי אום אל-חיראן, מהם עולה כי התקרית שבה נהרגו השוטר ארז (עמדי) לוי ויעקוב אבו אל-קיעאן לא היתה פיגוע לאומני.

"הדו"ח הסופי צריך להתפרסם יחד עם מכתב פיטורים רשמי של מפכ"ל המשטרה", אומרת רוזין. ''פעולת תג המחיר של ראש הממשלה הבעירה את השטח והובילה לשפיכת דמים שיכולה הייתה להימנע. בניסיון לחמוק מהמחדל בחרו השרים לצאת במסע הסתה והשמצות, בגיבוי מוחלט של המפכ"ל, שבו ביזו שתי משפחות שאיבדו את יקיריהם''.

לטענת ח"כ רוזין, ''גורמי אכיפת החוק מתפקדים כשלוחה פוליטית ותעמולתית של השר ארדן וראש מפלגתו – כפי שלא היססו לבדות 'גל הצתות', כך רקדו על גלי ההסתה בעת שכול. גם כאן, מדובר במחדל משטרתי וממשלתי משווע ועל כך ראויות להיות השלכות חמורות".

הירי באום אל חיראן: ״כשל משטרתי חמור״

אמש חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד פרטים חדשים על האירוע באום אל חיראן. ליבסקינד אמר בערוץ 20 כי דבריו של השר גלעד ארדן, בהם נמנע מלכנות את האירוע "פיגוע טרור" מגיעים אחרי חקירת מח"ש אשר טרם פורסמה: "החקירה טרם פורסמה אבל אפשר להגיד בגדול מה עולה ממנה - תפקוד מאוד מאוד בעייתי של הכוחות של המשטרה בשטח כולל ירי דו צדדי של גורמים משתי יחידות.

''צריך להגיד שכל הסיום הטרגי של האירוע הזה יכול היה להסתיים גרוע יותר. לגרסת הפיגוע ככל הנראה אין תימוכין", אמר ליבסקינד.