ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פנתה היום (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין במכתב בקשה רשמית לחון את החייל אלאור אזריה לאחר שנגזרו עליו 18 חודשי מאסר בגין הריגת מחבל מנוטרל.

סגנית השר הסבירה במכתבה כי פרשת קו 300 יצרה תקדים והמקרה הייחודי של אזריה דורש התערבות של נשיא המדינה כדי לשמור על אחדות העם והאמון הציבורי בחיילי צה"ל, כלשונה.

לדברי חוטובלי, "אין עוררין על שמירת כללי טוהר הנשק. יחד עם זאת, המקרה של אלאור הוא ייחודי, של חייל צעיר שנקלע לזירת טרור בימים קשים של גל טרור אכזרי וישנה תמיכה הן בימין והן בשמאל להעניק לאלאור חנינה".

שרים וחברי כנסת נוספים הביעו תמיכה ברורה בהענקת חנינה לאזריה. שר הפנים אריה דרעי אמר לרדיו מורשת כי "יש מקרים שצריך להפעיל שיקול דעת ולכן קראתי לתת לאלאור אזריה חנינה.

''המשפחה עברה שבעה מדורי גיהנום וצריך להוריד את זה מסדר היום. המסר עבר. לצה"ל יש טוהר נשק והוא לא יעבור לסדר היום למי שלא משתמש בהוראות המפורשות של פתיחה באש", אמר שר הפנים.

דרעי הדגיש, ''אני רק רוצה שמשפחת אזריה והחייל שעשה את עבודתו ושגה ושילם מחיר כבד יקבל חנינה מיידית. אין עניין שישב בכלא אפילו יום אחד, הוא ישב במעצר וכל התקופה הזאת היא עבורו כלא אחד גדול".

התביעה הצבאית צמאה לדמו של אלאור
עו''ד יורם שפטל לאחר מתן גזר הדין