הקרב על הכשרות נמשך
הקרב על הכשרות נמשךצילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

רבה של שכונת גילה, הרב אליהו שלזינגר, שכיהן במשך שנים כפוסק של עיריית ירושלים ואחראי על מערך הכשרות אומר בעקבות הדיון בבג"ץ בעתירות נגד מונופול הכשרות שהוא מקווה שבית המשפט יסיר את ידו מהנושא.

"בג"ץ לא צריך להתערב בנושאים של כשרות. עדיף שבית המשפט לא יעסוק בכשרות. זה לא עניינו, כמו שהוא לא צריך להתערב במקוואות. את הנושאים האלה צריכים להשאיר או לפוליטיקאים או לציבור שיביע את דעתו".

לדבריו, הטענות ל'מונופול של הרבנות', חסרות שחר, "הרבנות היא מונופול כמו שהמשטרה, העירייה והצבא הם מונופול. אף אחד לא רוצה שיהיו שתי משטרות, שתי עיריות ושני צבאות. אולי מחר יקום צבא שני שישנה את פקודות הירי. הרי אף אחד לא מעלה על דעתו שזה מה שיקרה".

"אז ברוך ה' שיש רבנות ראשית אחת - ואני לא רוצה להעלות על דעתי מה היה קורה לולא הרבנות הראשית. העובדה שהיום בכל משרדי הממשלה וגם בבית המשפט העליון יש כשרות, זה בזכות שיש רבנות מקומית ששואבת כוח מהרבנות הראשית ובזכות זה רוב העם אוכל כשר".

הרב שלזינגר תמה על בעלי המסעדות שעתרו לבג"ץ. "אנחנו לא מחייבים אף אחד לשים תעודת כשרות. הם פונים אלינו כי אנשים דורשים תעודת כשרות. אנחנו לא רוצים שיטעו את הציבור ויגידו כשר, בלי שיש כיסוי לכך. בעלי המסעדות הם נוגעים בדבר, ואי אפשר לסמוך על זה שהם אומרים שהמסעדה כשרה. מחר הם גם יגידו שחזיר כשר, כי שחטו אותו בסכין כשרה".