יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), פנה ליו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ בבקשה לפעול להכרה בתעודת קלינאות תקשורת ותרפיה באומנות -מקצועות הנלמדים במסלולי סמינר בית יעקב.

בנות רבות מהמגזר החרדי בוחרות ללמוד בסמינרים של רשת 'בית יעקב' וזאת בשל האופי והצביון הייחודי של הסמינרים בהם תכני הלימוד וסגל ההוראה מתאים לאורח החיים החרדי.

ללשכתו של ח"כ מרגי הגיעו פניות רבות של בוגרת 'בית יעקב' שסיימו את לימודיהם במסלולי קלינאות תקשורת ותרפיה באומנות בסמינרים של בית יעקב וקיבלו תעודות הסמכה - אולם שוק העבודה היה חסום בפניהם מאחר והתארים שלהם אינם נחשבים לתארים אקדמיים או כאלו המקבילים לתואר אקדמי.

משרד החינוך הכיר בתכני הלימוד של רשת הסמינרים של 'בית יעקב' ואפשר להם להעניק תעודת B.A בתחומי הוראה וחינוך במסלולי תנ"ך, תושב"ע, מתמטיקה ועוד. אולם דווקא במסגרות הנחוצות של הוראה מתקנת בהם קיים חוסר בכוח אדם שייתן מענה הולם לתלמידים רבים הזקוקים לכך.

במכתבו של ח"כ יעקב מרגי לזילברשץ נכתב כי "ברצוני להפנות את תשומת ליבך לעניין תלמידות המסיימות לימודי 'קלינאות תקשורת' ולימודי "תרפיה באומנות', במסלול סמינר בית יעקב, אשר אינו מוכר במל"ג ובשל כך אינן זכאיות להשלמת לימודי התואר בדרגת B.A.".

לדבריו, "תלמידות אלו בחרו ללמוד במסלול בית יעקב במטרה לשמור על צביון החינוך, ללא התערבות של תכנים אשר אינם מתאימים לרוח השקפתם. משרד החינוך מפקח פיקוח אדמיניסטרטיבי בלבד ואינו מתערב בתכני הלימוד".

"כאן המקום לציין ולהציג בפנייך את המציאות העגומה אשר יש דרישה גבוהה וביקושים לעובדים בתחומים אלו ולצערי אין היצע גדול ביחס לביקוש במערכות החינוך השונות והמערכת עובדת בחוסר קבוע של עובדים בתחומי הפרא-רפואיים אלו. כיו"ר ועדת החינוך אני עוקב בדאגה על החוסר הקיים ולצערי בשל החוסר נמנעים שירותי הוראה מתקנת ושירותים נלווים מתלמידים רבים במערכת החינוך הזכאים לכך ע"פ חוק", כתב מרגי.

הוא הוסיף, "אני סבור כי יש מקום לכלול את שתי סוגיות אלו ולהביא פתרון אחד אשר יתן מענה לשתיהן. במסלול לימודי הוראה הכיר משרד החינוך בלימודים במסלול בית יעקב כתואר ראשון. יתכן כי יש מקום לפעול בעניין כי משרד הבריאות והמל"ג יכירו בלימודי מקצוע אלו במסלול בית יעקב (חרדי) כשווה ערך לתואר ראשון. הכרה זו תיתן פתרון לשיבוץ וקליטת עובדות אשר סיימו את לימודיהן בהצלחה ויתכן כי תצליח לצמצם את החוסר הגדול הקיים במערכת החינוך למקצועות אלו".