מירוץ סובב שכם
צילום: מוא"ז שומרון, מאיר ברכיה

חיילי גדוד 101 של הצנחנים ותושבי השומרון רצו אתמול (שלישי) ב"מירוץ סובב שכם", לא פחות מ-101 קילומטרים.

הרצים הוזנקו בשעה 5:30 בבוקר ועברו מסלול מפרך אך מרהיב ביופיו.

המסלול התחיל במפקדת חטמ"ר שומרון, המשיך לעבר איתמר ומשם לאלון מורה, הר ברכה והגבעות מסביב. "מירוץ סובב שכם" הוא יוזמה משותפת של מחלקת הספורט במועצה האזורית שומרון וצה''ל.

מג״ד 101, סא''ל אלעד שושן, אמר כי "מזה חצי שנה גדוד 101 מגן על ישובי השומרון, והיום ציינו חיבור זה בין הצבא להתיישבות בריצה משותפת של 101 ק"מ. במירוץ השתתפו חיילים מכלל הפלוגות בגדוד, יחד עם אנשי הישובים, תלמידי המכינות ובתי הספר.

''מירוץ השליחים שילב ריצה בין כל הישובים עליהם אנו מגינים יומם וליל, יחד עם ריצה בנופי התנ"ך המרהיבים, והיווה אקורד סיום מיוחד לתקופה מיוחדת זו. המירוץ התאפשר אודות למשטרת ישראל ולמנהל מחלקת הספורט במועצת שומרון ועל כך הערכתנו הרבה", הוסיף.

אחד הרצים, מוטי זילביץ, מנהל מפעל במקצועו ואב לשלושה, סיפר: "המירוץ הזה הוא בשורה וחוויה ענקית וחיבור מטורף לשטח. אני רץ כבר הרבה זמן בהרבה מקומות בארץ וזה אחד המקומות שהכי נהניתי בהם. בסופו של דבר אנחנו אמנם גרים כאן אבל יש הבדל בין לנסוע על האדמה לבין להרגיש אותה מתחת לרגליים ולנשום את האוויר. היום בריצה שלי ראיתי מצד מערב את ים התיכון וממזרח את הבקעה. זה מירוץ מדהים וחשוב שחייב להמשך".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "המירוץ הזה הנו צעד נוסף בפעילות המועצה האזורית שומרון לחיזוק ענפי הספורט והקשר עם הארץ ונופי השומרון. גדוד 101 ויחידת הצנחנים שהובילו יחד איתנו את המירוץ הזה הם יחד עם צה"ל כולו, המגן שלנו ושל כלל תושבי מדינת ישראל. שמחנו לקחת חלק במירוץ המשותף הזה".