העבודות בשטח
העבודות בשטחצילום: המנהל האזרחי

קצין איכות הסביבה של המנהל אזרחי החל בימים אלו בפרויקט להחלפת צנרת קו הביוב של גבעת זאב.

בקו אשר משמש את תושבי גבעת זאב ואת כלל תושבי האזור, תותקן צנרת חדשה, אשר תביא לשיפור איכות הסביבה, תמנע דליפת ביוב לשטחים חקלאים ואף צפויה לצמצם את בעיית היתושים המתעוררת בחודשי הקיץ.

העבודות עתידות להימשך כחצי שנה ועלותן נאמדת ב-4 מיליון ש"ח אשר ממומנים על ידי המנהל האזרחי ביהודה ושומרון.

קצין מטה לענייני איכות הסביבה המנהל האזרחי, בני אלבז, אמר "המנהל האזרחי פועל לשיפור מתמיד של חיי תושבי האזור, ועל כן משקיע משאבים רבים בכדי לתת מענה תברואתי לתושבי גבעת זאב והסביבה. פעולות אלו מתאפשרות הודות לשיתוף הפעולה היומיומי עם המועצות המקומיות ולשמחתי כבר ניתן לראות כבר את ההתקדמות בשטח".

ראש המועצה יוסי אברהמי אמר כי "אנו שמחים על החלפת צנרת קו הביוב אשר אני משוכנע כי תסייע רבות בשמירה על איכות הסביבה ותתרום לפתרון בעיית היתושים הכאובה ממנה סובלים תושבי היישוב מדי קיץ. תודתי לראש המנהל האזרחי, תא"ל אחוות בן חור, למפקד המנהל האזרחי בעוטף ירושלים, סא"ל שי קרמונה ולכל העוסקים במלאכה, על שיתוף הפעולה עם הרשות, על ההקשבה והנכונות לסייע".

בשנת 2016 השקיע המנהל האזרחי כ-16 מליון ש"ח בפרויקטים בתחום הגנת הסביבה וכיום מקדם פרויקטים נוספים בנושא ברחבי יהודה ושומרון. כמו כן, בימים אלו ממשיכה יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי בפיתוח אתר שמואל הנביא ובביצוע חפירות המעידות על ההיסטוריה היהודית במקום.