אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת אחמד טיבי מתייחס לדיווחים לפיהם בדיקת מח''ש שבוצעה בעקבות אירועי אום אל חיראן העלתה כי התקרית שבה נהרגו השוטר ארז (עמדי) לוי ויעקוב אבו אל-קיעאן לא היתה פיגוע לאומני.

טיבי פנה לנתניהו וכתב לו, "שלחת תנחומים למשפחת השוטר ארז עמדי וטענת כי נרצח בפיגוע. מה עם תנחומים והתנצלות בפני משפחת אבו אלקיעאן? מתי תפסיק להסית ולא לומר אמת?אחריות?".

נציין כי המפכ"ל רוני אלשיך הצהיר כי חקירת אום אל חיראן טרם הסתיימה. "אין מסקנות עדיין מבדיקת מח"ש על אירועי אום אל חיראן", נכתב בהודעה מטעמו שפורסמה היום. "הדלפות בנושא אינן עושות את האמירות בתקשורת לרשמיות או נכונות".

הירי באום אל חיראן: ״כשל משטרתי חמור״

אמש חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד פרטים חדשים על האירוע באום אל חיראן. ליבסקינד אמר בערוץ 20 כי דבריו של השר גלעד ארדן, בהם נמנע מלכנות את האירוע "פיגוע טרור" מגיעים אחרי חקירת מח"ש אשר טרם פורסמה: "החקירה טרם פורסמה אבל אפשר להגיד בגדול מה עולה ממנה - תפקוד מאוד מאוד בעייתי של הכוחות של המשטרה בשטח כולל ירי דו צדדי של גורמים משתי יחידות.

''צריך להגיד שכל הסיום הטרגי של האירוע הזה יכול היה להסתיים גרוע יותר. לגרסת הפיגוע ככל הנראה אין תימוכין", אמר ליבסקינד.