נשיא המדינה עם קציני גולני
נשיא המדינה עם קציני גולניצילום: לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר היום (רביעי) בתרגיל החטיבתי של חטיבת גולני.

את הנשיא ליוו בביקורו מפקד פיקוד צפון האלוף אביב כוכבי, מפקד אוגדה 36 תת-אלוף יעקב בנג'ו ומפקד חטיבת גולני אלוף משנה שלומי בינדר.

הנשיא הגיע אל מפקדת התרגיל וקיבל ממח״ט גולני סקירה על התרחיש המתורגל ועל הכוחות המשולבים בתרגיל הפעם.

הוא שוחח עם מפקדי הגדודים שסקרו בפניו את אתגרי המודיעין ואת היבטי הפיקוד והשליטה אותם הם מקדמים בתרגיל.

בתום הסקירות הודה הנשיא לחיילים המתרגלים באמצעות רשת הקשר. "תחנות מפצח כאן הנשיא עבור, תרגיל מוצלח. עם ישראל גאה בכם ומודה לכם. רות סוף", אמר הנשיא ונענה, "תודה רבה, סוף".

הנשיא המשיך לשיחה עם לוחמי גדוד 12 ומפקדיהם שם התייחס לפרשת אלאור אזריה. "צה״ל הוא צבא העם ולכן הוא לא יכול לריב עם העם, כפי שהעם לא יכול לריב עם צה"ל. כולנו העם וכולנו צה"ל. אנחנו כל כך סומכים על המערכת הצה"לית ועל המפקדים".

ריבלין נשאל על ידי עודד וייסבול מפלוגת המסיעת של גדוד 12 כיצד ייתכן שבצה״ל אנחנו חווים אנשים שונים ממקומות שונים ומעדות שונות - ואין כלל שנאה. "איך אנחנו מושכים את זה לאזרחות?", שאל את הנשיא.

"ההקצנה בתוך העם עצמו קשה", ענה הנשיא. "פעם צה"ל היה כור ההיתוך המגבש של כולנו. ידענו שהגדוד כולו צריך לבצע את המשימה שלו ושמימני ומשמאלי נמצאים אנשים שלא תמיד חושבים כמוני אבל הם האחים שלי. לצערנו היום רק חמישים אחוז בכלל מתגייסים לצה״ל וזו בעיה. כאן אנחנו יכולים להתווכח ולצעוק, אבל לדעת שאנחנו שותפים לגורל אחד ושותפים לשימור היכולת שלנו להתקיים כאן כאומה וכמדינה".

"מה שאנחנו מנסים לעשות היום בבית הנשיא הוא להפגיש את מערכות החינוך השונות. אתם כולכם נפגשים היום בצה"ל ואנחנו עושים מאמצים להפגיש את הילדים, בגנים ובכיתות בית הספר היסודי על מנת שיבואו ויראו שעל אף הבדלי הגישה, גם בקהילה האחרת נמצאים אנשים כמוני".

הנשיא ריבלין הודה לחיילים בטרם עזב ואמר, ״אני יודע שכל אחד ואחד מכם רצה להיות פה - להיות לוחם ולשרת את המדינה. צה״ל עומד מידי פעם בפעם בפני אתגרים ותמיד מוכיח את עצמו על יכולותיו. אתם אלה שבזכותם אנו בירושלים, בתל אביב או בכל מקום בארץ, ישנים בשקט כי יש לנו לוחמים כמוכם. יש לי כבוד ללוות אתכם היום באחד התרגילים החשובים של החטיבה".