חסרים רבנים. דרעי
חסרים רבנים. דרעיצילום: משה גולדשטיין (שימוש חופשי)

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) נועד אתמול (רביעי) עם רבני ערים מרחבי הארץ וטען בפניהם כי למרות המינויים האחרונים והוספת תקנים עדיין קיים חוסר גדול ברבנים.

"בעבר, כשמדינת ישראל הייתה קטנה, היו כ-300 תקנים לרבני שכונות והיום יש רק מאה ומשהו", אמר דרעי שטען כי בשל עתירות לבג"ץ שהוגשו בעבר, כל תקן שמתפנה - רב שפרש או נפטר – מקומו אינו מאויש.

דרעי קבל אף על הליך בחירת הרבנים. "כך נראית מפת הרבנות בישראל. יש מקומות רבים בישראל שאין בהם רב, כי הליך הבחירה מלווה במסלול נוראי. על כל דבר מוגש בג"צ שמיד מתקבל ויוצא צו ביניים. אנחנו נמצאים בבעיה גדולה בנושא הזה. אמנם הצלחנו בנושא תקציב רבני הערים לתקן ואני מזכיר בעניין הזה את סגן שר האוצר יצחק כהן שפעל רבות בעניין".

עוד הוסיף השר דרעי, "בנושא תקציב הרבנים אכן פעלנו בנחישות ובהפגנת כוח. באמת באופן הזה הצלחנו להחזיר את המצב לקדמותו מבחינת שכר הרבנים. הצלחנו גם להוסיף 50 תקנים של רבני התיישבות, וממשיכים בוועדה בנושא רבני שכונות, דיינים ועוד. אבל הכל נמצא בחסר גדול".

"לצערי הרב, במדינת ישראל, מדינת היהודים, עדיין שירותי הדת הוא לא דבר המובן מאליו. כל מה שמדינת ישראל מקציבה לכל המועצות הדתיות בארץ זה פחות מ-200 מליון שקל. סכום זעום מאד. יש עבודה רבה לפנינו, לתת לכם כלים ולאייש את המשרות הפנויות", ציין דרעי.

"אנחנו מתחילים כעת לפתוח את נושא בחירת רבני שכונות ובתי כנסת ויש היענות רבה. הוגשו קרוב ל-300 בקשות. המטרה שלנו שיהיו יותר רבנים, כי הציבור צמא לזה ולצערנו הרב הצימאון של הציבור לא בא לידי ביטוי לא בכנסת ולא בממשלה. חשוב מאד שרבנים מתארגנים וחשוב שכולם יהיו בארגון הזה", אמר השר דרעי.