צור באחר. ארכיון
צור באחר. ארכיוןפלאש 90

משרד החינוך, משטרת מחוז ירושלים והשב"כ הוציאו צו סגירה מיידי לבית ספר בשכונת צור באהר במזרח ירושלים.

מדובר בבית הספר היסודי-פרטי "אל נוכבה" שפועל בכפר צור באחר במזרח ירושלים, בו לומדים 220 תלמידים בכיתות א'-ו'.

בעקבות עבודה משותפת שהתקיימה בחודשים האחרונים על ידי משרד החינוך ועל ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוצא כעת צו סגירה לבית ספר במזרח ירושלים שהוקם והופעל על ידי גורמי חמאס.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר בעקבות הצו, "המדיניות שלי ברורה עקבית ואחידה: כל מקרה של הסתה טופל וימשיך להיות מטופל במלוא החומרה. כפי שלא היססנו בשנה החולפת לפטר מנהלים ומורים, אנו לא מהססים לסגור בתי ספר. בתי ספר במזרח ירושלים שבוחרים בתכנית הלימוד של משרד החינוך מקבלים את מרב הכלים להצלחה, אלה מהם שבוחרים בהסתה - ייסגרו".

לנוכח המידע, החליט משרד החינוך שלא לאפשר את פתיחתו של בית הספר לשנת הלימודים תשע"ז. יצויין, כי למרות אי מתן האישור, בית הספר המשיך לפעול בניגוד לחוק וללא רישיון, ולכן המשרד הוציא לו צו סגירה.

בית המשפט המחוזי והעליון אף דחו את העתירות של החברה אשר עמדה מאחורי פתיחת בית הספר. בנימוקי ההחלטה של בית המשפט המחוזי (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) צוין כי "החברה עשתה דין לעצמה ופתחה את בית הספר מבלי שניתן לה רישיון, ובכך הפרה ופעלה בניגוד לנהלים". בית המשפט העליון חיזק את ההחלטה שניתנה על ידי בית המשפט המחוזי.