נעמה ואופק בוכריס
נעמה ואופק בוכריסצילום: יהודה חיים, פלאש 90

נעמה בוכריס, רעייתו של אל''מ אופק בוכריס שהודה במעשים חמורים, מספרת לראשונה על הטלטלה שעברה המשפחה מרגע שהגיע לתיבת הדואר שלהם לפני שנתיים וחצי מכתב שכתבה חיילת.

בוכריס ביקשה מבעלה לומר לה את האמת על מה שנטען באותו מכתב, "יכול להיות שיש כאלה שיגידו שהוא שיקר לי, אבל כל ההתנהלות שלו מסביב הסבירה לי שהוא לא", היא מבהירה בראיון מיוחד לערוץ 2. "זה לא שאני חושבת שאנשים מושלמים, אנשים יכולים למעוד, אבל ברגע שהוא אמר שזה לא מה שהיה, נרגעתי. אז בזה זה נגמר".

"אני חושבת שהרגע שבו הפצ"ר החליט להגיש כתב אישום היה רגע מאוד מאוד קשה, מאוד מאכזב", היא מספרת. "עד אותו רגע עוד האמנו במערכת".

"לקחו בן אדם, עשו ממנו שק חבטות, סמרטוט רצפה, וכל הזמן צריך להזכיר לו מיהו באמת", היא מוסיפה. "לקחו בן אדם, רצחו אותו, רצחו אותו, בלי לקחת בחשבון שוואלה, יש מצב שהוא לא עשה כלום. אני מרגישה שהמדינה שלי מוקיעה אותי, את אופק. חוויה מאוד קשה".

"כשיצאנו לדרך אמרתי, עד הכלא! שיכניסו אותך לכלא, היום אני אומרת לעצמי, על מה? בשביל מי? אז שיגידו שבסוף הוא הודה, זה לא מעניין אותי בכלל. אני אומרת לו לך תגיד שגם רצחת אותה, שיעזבו אותך בשקט אחר כך. לך תגיד, תגיד משהו".

"אמרתי לאופק, נראה לי שאין ברירה. אחד הדברים שכואבים לי, שקשה לי איתם מאוד מאוד, זה שאופק עושה את זה בשבילנו. זה כמעט ברמת הבקשה שלי. זאת לא הייתה בקשה מפורשת כי בסוף הוא צריך לקחת את זה על עצמו, אבל זה לגמרי שם".

לאורך כל הדרך נעמה איתנה בדעתה שבעלה חף מפשע. אחד מיני רבים, לדבריה, שנאלץ להודות במעשה שלא ביצע. "עדיין זה תיק שאין בו הוכחות עובדתיות", היא אומרת. וגם בתיק כזה אין סיכוי לצאת בלי הרשעה. זה תיק קלאסי של מילה מול מילה, והמילה שלה שווה יותר".