ישראל כץ
ישראל כץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הערב (מוצאי שבת) למאבק בתאונות הדרכים, סיפר על פעולותיו הרבות ומתח ביקורת חריפה על מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה.

''צריך להבין שיש פה תרבות נהיגה בעייתית", אמר כץ בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "עשיתי מהפכת תשתיות אדירה, כבישים אדומים שהוחלפו בכבישים בטוחים בקצב מדהים", סיפר השר.

''הכנסנו ואנחנו עדיין ממשיכים להכניס יותר תחבורה ציבורית. יחד עם זאת צריך להבין שיש פה תרבות נהיגה בעייתית". לדבריו, "הממשלה אחראית לעשות בתחום התשתיות, באכיפה, בחינוך התעבורתי, ובבתי הדין''.

שר התחבורה התייחס לתאונות שהיו בסוף השבוע. ''ראינו פה ארבע תאונות וארבעה הרוגים. שני הרוגים צעירים מנצרת שהמשטרה אומרת שהייתה נהיגה פרועה במהירות גבוהה במהירות עצמית, עוד רוכב אופניים ורוכב אופנוע. אין כאן שום עניין של תשתיות".

"מעבר לטרגדיה, אנחנו בעשרת המקומות הראשונים בעולם בטיפול ראוי בבטיחות בדרכים, לפי כל המדדים, אבל כל פצוע וכל הרוג הוא עולם ומלואו", סיפר כץ על ההישגים בתחום. "אני גאה בזה שעשיתי, ומשנת 2009 ועד היום יש ירידה של כ-30 אחוזים במספר ההרוגים".

"אני ממונה על בטיחות הדרכים בכבישים ועל בטיחות הרכב, שני נושאים שישראל מצטיינת בהם. אני לא ממונה על אכיפה, על חינוך תעבורתי שיש לחנך, וגם לא על בתי המשפט והתורים הארוכים. אני פועל בתחום שלי וכולם רואים מה קורה מדרום ועד צפון''.

יוצא נגד בנט

השר כץ תקף את שר החינוך נפתלי בנט. "השר בנט עשה דבר שבעיניי היה לא תקין. הוא התבטא בצורה חדה לגבי עזה, נתן בעצם תחזית מלאה על מלחמה צפויה בעזה", טען כץ. "אני כשר לענייני מודיעין, וגם בנט כחבר קבינט יודע, מה החישוב המוטעה הזה יכול לתרום להעלאת סבירות המלחמה מול עזה, שאין לנו ולהם עניין שזה יקרה".

"אין לנו עניין במלחמה" אמר השר. "וכאן הייתה הערה נוקבת שלי אליו, ולכל אחד אחר, לא להעדיף שיקול פוליטי על עניין ממלכתי וביטחוני. ראינו את זה לפני צוק איתן, אסור שהדבר הזה יחזור".

לשאלת המראיינת רינה מצליח האם בליכוד מפחדים מכוחו העולה של בנט ושל הבית היהודי, השיב כץ: "הליכוד זה מפלגה של 30 מנדטים, הבית היהודי 8 מנדטים. שרת המשפטים הראתה עכשיו שאפשר לפעול ביחד, לעשות מהפכה יפה בתיאום. הסגנון של להציב אולטימטום ולנסות שמפלגה קטנה תכתיב למדינה שלמה ולראש ממשלה באיומים זה לא מקובל".

השר כץ תקף בחריפות את פעולותיו של השר בנט כשר החינוך. "אני יכול להגיד כי אם הטיפול בחינוך היה חצי ממה שאני עושה בתחבורה בשנים האלה מצב החינוך של ילדי ישראל היה הרבה יותר טוב".