המפכ"ל במכינת אלישע
המפכ"ל במכינת אלישעצילום: גיא צוברי

תלמידי המכינה הקדם צבאית 'אלישע' בנווה צוף לא ציפו לשיחה כה דרמטית מפיו של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך.

אחרי שעה וחצי של שיחת מוטיבציה, שאל אחד התלמידים על העינויים שהיו, או לא היו, כלפי עצורי פרשת דומא. בתגובה, במשך דקות ארוכות, הציג אלשיך את משנתו הסדורה אודות העבריינות האידיאולוגית של אנשי ''תג מחיר''.

על פי הדיווח בעיתון "מקור ראשון", אלשיך פתח באירוע המתוקשר של פינוי עמונה בו תועדה כתובת הגרפיטי "מוות לציונות". הוא ביקש ליצור את ההפרדה בין יושבי בית המדרש של מכינת אלישע, אותם הוא הגדיר כשייכים למשנה הציונית דתית לבין אותה קבוצה התומכת בתג מחיר שהיא אנטי ציונית ובזה למדינה וסמליה.

"אני מקווה שאתם מבינים שהאידיאולוגיה שייצגו הנערים האלה לא דומה לשום דבר שאתם לומדים פה בבית המדרש של מכינת אלישע. לא רק בגלל שהם הרשו לעצמם לעשות דברים אלימים אלא בגלל שהמטרה שלהם היא אחרת לגמרי מאשר המטרות של כל מי שיושב כאן", אמר מפכ"ל המשטרה ואז ביקש מתלמידי המכינה למצוא את הזמן ולקרוא את האידיאולוגיה של מנהיג נוער הגבעות, מאיר אטינגר, כדי לדעת ממה להיזהר.

ראש המכינה, הרב יצחק נסים, ביקש להמשיך את המסר של המפכ"ל לתלמידיו: "המשטרה אחראית על שמירת חוסנה של האומה, ישנן קבוצות עברייניות פליליות ואידיאולוגיות הפוגעות בחוסן החברתי של העם ומסכנות את המדינה יותר מהאוייב מבחוץ", אמר הרב נסים בסוף הביקור של המפכ"ל.