דו"ח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", הצפוי להתפרסם ביום שלישי הקרוב, מעורר כבר סערה במערכת הפוליטית ומחוצה לה.

שר השיכון יואב גלנט תוקף הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו את שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בעקבות התבטאויותיהם בשעות האחרונות לקראת פרסום הדו"ח.

"הלוחמים בצוק איתן פעלו בגבורה", צייץ גלנט, "גנץ ויעלון נכשלו. רשלנות וזלזול בהתכוננות. הססנות בהפעלת הכח. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט".

בכנס גלובס הבוקר אמר השר גלנט "בני גנץ ומשה יעלון נכשלו בהכנת צה״ל ובניהול המבצע. הרמטכ״ל לשעבר זלזל בהכנת הצבא ויעלון התרשל בפיקוח על הרמטכ״ל. שניהם פעלו במערכה עצמה מתוך חוסר נחישות והססנות. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט".

שר ביטחון ורמטכ"ל מקבלים לידיהם את טובי האנשים בישראל, בנינו ובנותינו, בכוח חוק. בנוסף מעמידה המדינה לרשותם למעלה מ 70 מיליארד שקלים כל שנה וסמכויות נרחבות. מצער ומביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ לב בורח מאחריות ומחפש אשמים במחדל לו הוא אחראי ישירות".

בדבריו הוא מתייחס כאמור לדבריו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בכנס שנערך לאחרונה ופורסמו הבוקר לקראת פרסום הדו"ח.

"היה אפשר לכבוש את עזה", אמר גנץ, "בשום נקודת זמן לא ביקשו מאיתנו ולא המלצנו. התוצאה הייתה (שהחליטו) לעשות פגיעה קשה בחמאס, לשבש את המנהרות, לייצר הרתעה, וחמאס נשאר בשטח. עזוב מה שאומרים. זה מה שאמרו המדינאים וזה מה שהמלצנו וזה הושג".

דבריו של גלנט מתייחסים גם לדברי שר הביטחון לשעבר יעלון שכתב אמש בפייסבוק, "בשבוע הקרוב תשמעו הרבה מאוד על 'צוק איתן'. מי שעשו אז פוליטיקה בקבינט, בזמן המלחמה, באופן חסר תקדים, ימשיכו לעשות זאת גם השבוע. הם יגידו לכם שהם לא ידעו, שלא אמרו להם, שלא דיווחו להם. והשקר הגדול מכולם? שלא היינו ערוכים ושהפסדנו. זה קשקוש. יש מי שמדליף ויש מי שנלחם".