השראה לתחפושות. אזריה
השראה לתחפושות. אזריהצילום: פלאש 90

פורים מתקרב וההערכות הן שברחובות ישראל נוכל לראות יותר ויותר ילדים ובני נוער מחופשים בתחפושת חדשה – אלאור אזריה, ואפילו תהיה תחרות בין המתחפשים לאלאור.

מי שעומד מאחורי התחרות הזו הוא רן כרמי בוזגלו, פעיל חברתי שעורר לא מעט מחאות נגד מופעי שמאל ואירועים אנטי צה"ליים שונים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם כרמי בוזגלו המספר על ראשיתה של היוזמה, על התגובות ועל כוונותיו לקראת המשך המאבק שקידש נגד השמאל הקיצוני.

מסתבר שהיוזמה כולה החלה כאשר פעילה מרכזית בארגונו ביקשה ממנו להשיג לה כומתה של חטיבת כפיר על מנת שבנה הקטן יוכל להתחפש לאלאור אזריה. הבקשה עוררה אצל כרמי בוזגלו מחשבה לעורר גל תחפושות שכאלה ובכך גם לחזק את אלאור ובני משפחתו וגם לחדד את המחויבות של צה"ל להשבתם של חייליו לבתיהם בשלום.

כרמי בוזגלו מספר כי מאז החל להפיץ את רעיון תחרות תחפושות אלאור אזריה הוא מקבל צילומים של מתחפשים צעירים, בהם גם מהמגזר הדרוזי המצליחים לרגש אותו במיוחד, וגם תרומות לעוד ועוד פרסים מיזמים ואנשי עסקים עבור המקומות הראשונים בתחרות התחפושות. לפי שעה בין הפרסים ניתן למצוא חופשה זוגית, צימרים, כרטיסים לפארקי שעשועים, גיטרה קלאסית (שהוא עצמו, כבעל חנות לכני נגינה, תרם לעניין) ועוד.

בחירת הזוכה, הוא מסביר, תתקיים על פי איסוף לייקים ברשת.

כאשר נשאל כיצד הוא סופג את הביקורת החריפה המוטחת בו בעקבות הרעיון הוא אומר "ביום שבו יגלו אדישות כלפיי זה סימן שכוחי תש, וכאשר אני מעורר אנטגוניזם מאנשים כמו יריב אופנהיימר אני מרוצה", ומזכיר את דבריו של משה דיין ולפיהם אין לו התנגדות לכל דיווח אודותיו ובלבד ששמו יצוין בכותרות העיתונים, ולכך הוא מוסיף "ובלבד שיאייתו את שמי כהלכה".

"אני מרוצה מההתקוממות שלהם כי היא חושפת את ערוותם של אותם מתנגחים. אנחנו מורידים מעליהם את התחפושות. הם לא מחפשים ערכים. הם רוצים לשים את אלאור מאחורי סורג ובריח ולזמן רב. צריך לשים את הקלפים על השולחן סביב אותם ארגוני שמאל וגרורותיהם שלא המדינה וצביון צה"ל חשובים להם. הם לא מעוניינים שחיילינו ישובו לבסיסם בשלום".

על טענתו של אופנהיימר וטענותיהם של אנשי שמאל שכמותו כי הם עצמם חיילי מילואים ולמעשה מהווים חלק בלתי נפרד מהצבא, אומר כרמי בוזגלו "הקלף שלהם הוא שהם שירתו בצבא אז יש להם זכות. רבותי, מדובר בהתחפשות ללוחם וזה כבוד, ותודות לערוץ 7 אני מוסיף עוד פרטים. מעבר לכך, אני לא מבין מאיפה מגיע הרוע הצרוף הזה. נגיד שחמתו בערה בו להשחית, מדובר בחייל שנמצא עוד מעט שנה במעצר, משפחתו מרוסקת והם רוצים את ליטרת הבשר מדמם רר. בגלל זה אני נמצא כאן ואוסיף ואומר להם - אלחם בכם בים באוויר בים וביבשה. ארדוף אתכם אל מעבר להרי החושך ואכנס למחילתכם המעבשת ואדחוק אתכם פנימה. בשביל זה באתי לעולם".

בהמשך הדברים מסביר כרמי בוזגלו את שורש המאבק שקידש נגד השמאל ומספר על ימין כחייל צעיר ששב ממלחמת לבנון הראשונה בשנת 82' לאחר שתשעה מחבריו נהרגו בשדה התעופה של ביירות. "יצאתי הביתה אחרי חודשיים ולפני שהגעתי הביתה הלכתי קודם לבקר משפחה של חבר שנהרג לידי בבורג' אל בראג'נה. כשהגעתי לכיכר מלכי ישראל ראיתי המולה ואמרתי לעצמי הנה הפגנת תמיכה בחיילים, אבל זו הייתה "הפגנת הארבע מאות אלף" של שלום עכשיו. ארבע מאות אלף בכיכר שנכנסים אליה בקושי שמונים אלף איש... זו הייתה הפגנה נגד הטבח שביצעו הפלנגות בסאברה ושתילה. התנפל עליי זק נטול שיניים, אני זוכר את הבל פיו הצוחן, ושאל אותי כמה ילדים רצחת היום. אני, שקיבלתי עיטור על שתחת אש לא איבדתי שליטה והצלתי חיי אדם ממסוק שהתרסקנו בתוכו, נכנסתי להלם. עליתי על האוטובוס הראשון. ירדתי בבת ים כי לא שמתי לב. גרתי בחולון. והלכתי הביתה ברגל. באותו יום נשבעתי לרדוף אותם, ואני עושה זאת בשיטתם ומציג אותם במערומיהם".

ממשיך כרמי בוזגלו ומספר על היום בו כבלו את ידיו בעצרת של זיו שילוני ונטען עליו שהוא ראש כנופייה בעוד זיו שליוני הוא גיבור ישראל, "כל כך טוב לי בכנופיה הזו, באספסוף הזה. אנשים חמים, אנשים קשיי יום שתורמים פרסים וכל המאבק הזה הוא הרואי נגד מנגנון מסואב מושתחת ומיומן".

כשנשאל על תגובת משפחתו של אלאור למבצע סיפר כרמי בוזגלו: "מובן שהמשפחה יודעת על התחרות, אבל לא יצאתי למאבק בשביל אלאור, שהוא בחור נהדר, והמשפחה היקרה, אלא יצאתי למאבק עקרוני ערכי על ערך הטבוע בדם של החזרת כל חייל הביתה, ללא תנאי. באותה נחישות נלחמתי על החזרת גלעד שליט ואמרתי שגלעד שליט היה הבן של כולנו ואלאור הוא לא הבן של כולנו? זה מאבק עקרוני".

"רק בזכות המאבק הנחוש אלאור לא הואשם ברצח והפרקליטות הייתה לחוצה להגיע להסדר, ורק בזכות המאבק הזה קצבו לו עונש מופחת לאחר שרצו לשלוח אותו לעשרים שנה בכלא".