עו"ד נתי רום
עו"ד נתי רוםצילום: אלירן אהרון

ארגון חוננו מדווח כי בצעד תקדימי עצרה המשטרה צעיר יהודי כבן 20 בחשד ל"הפרעה עתידית לשוטר", בכך שבכוונתו להפריע לשוטרים במהלך מחאה על הרס תשעת הבתים בישוב עפרה הצפוי בימים הקרובים.

הצעיר נעצר הבוקר (שני) בביתו על ידי בלשי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ונחקר בחשד לכוונה לבצע בעתיד הפרעה לשוטר במהלך הפינוי הצפוי. העבירה, המסווגת כעבירת עוון, אינה חמורה במיוחד ואין יכולת להגדירה כקשירת קשר לביצוע עבירה מסוג פשע.

למעשה אין חשד בדבר ביצוע עבירה אלא חשד עתידי בלבד, שאינו עולה בקנה אחד עם סדר הדין הפלילי במדינת ישראל.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג את הצעיר דיווח כי במהלך החקירה לא הוטח בצעיר חומר ראיות כלשהו, והצעיר הודיע שמדובר בחקירה פוליטית ומעצר שווא ולכן אינו מוכן לשתף פעולה עם המשטרה.

בסיום החקירה דרשו ממנו השוטרים לחתום על הרחקה ל-15 יום מעפרה וכן להפקיד 1,000 ש"ח. הצעיר סירב ויובא בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם ייצג אותו עו"ד רום.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר בצעד המתאים למשטרת מחשבות. במדינת חוק עוצרים אדם במידה ועבר על החוק, ולא בחשד לכוונה עתידית אולי לעבור על החוק, ועוד על עבירה שבסיסה בחופש הביטוי והמחאה".

עו"ד רום אמר כי "לצערינו שוב משטרת ישראל משתמשת בכלי המעצר ככלי לסתימת פיות ורמיסה גסה של זכויות אדם שכן מדובר בעבירה שבכלל לא נעשתה אלא חשד עתידי. הדבר הזה איננו חוקי ולא מקובל, וכבר פסק השופט דרורי מביהמ"ש המחוזי בירושלים שיש ללמד את המשטרה שיעור בזכויות אדם. כולי תקווה שהצעיר ישוחרר ומשטרת ישראל אכן תקפיד על שמירה של חופש הביטוי וההפגנה".