רשת "פוקס ניוז" השמרנית מעזה להתווכח עם נציגי השמאל לגבי תפיסת ה"מגדר" שלהם.

המגיש טאקר קרלסון הזמין לתוכניתו את זאק פטקאנאס, המשמש כיועץ לוועדה המרכזת של המפלגה הדמוקרטית, ואשר שימש כיועץ להילארי קלינטון במסע הבחירות שלה לנשיאות.

פטקאנאס כינה בסוף השבוע את דונלד טראמפ ואנשיו "מפלצות", בציוץ שפרסם לאחר שהבית הלבן ביטל הנחיה פדרלית שניתנה בשנה האחרונה לממשל אובמה. ההנחיה של אובמה דרשה מבתי הספר הציבוריים ברחבי ארה"ב לאפשר לתלמידים להשתמש בחדרי שירותים על פי רצונם, בהתאם ל"זהות המגדרית" שלהם – כפי שהם עצמם מגדירים אותה. ממשל טראמפ ביטל כאמור את ההנחיה, ואמר שהוא משאיר את שיקול הדעת בנושא לכל אחת מ-50 המדינות.

"אם אדרוש להיכלא בכלא נשים?"

"בוא נעבור מהפוליטיקה למדע", אמר קרלסון. "שאלת היסוד היא – מה מהווה זכר ומה מהווה נקבה? ההשלכות של ההנחיות שאובמה הנהיג הן שגבר הוא מי שטוען שהוא גבר, ואישה היא מישהי שאומרת שהיא אישה; שזכותך להחליט מה המגדר שלך. שאין כבר עוגן ביולוגי למין של האדם, והכל נקבע על ידי האיש עצמו. אז שאלתי אליך היא, כמובן, איך אפשר לדעת אם אדם הוא זכר או נקבה? האם יש סטנדרט מוחלט כלשהו שיש לעמוד בו בכדי להיות זכר או נקבה, מלבד מה שהאנשים אומרים?"

פטקאנאס השיב שהזהות המגדרית של האדם מספיקה בכדי להגדיר אותו, והסביר לקרלסון שייתכן שאינו מספיק נאור.

קרלסון שאל אם לדעת פטקאנאס, הוא רשאי לדרוש לשחק בקבוצת ספורט של נשים, אם הוא טוען שהוא אישה. "מה מונע ממני לדרוש להיכלא בכלא נשים אם אורשע בפשע?... אם אני מדען ואני רוצה לדעת אם אתה גבר או אישה, איך אני עושה את זה?"

פטקאנאס חזר על תשובתו המקורית: "זהותך המגדרית קובעת את המגדר שלך".

"פסבדו-מדע ימני"

קרלסון לא הרפה: "האם מישהו שנראה כמוני – אני נראה כמו גבר, היית חושב אולי שאני גבר אבל אני אומר שאני אישה... ואני דורש הלוואה מהרשות לעסקים קטנים עבור עסקים בבעלות נשים... האם אתה יכול לסרב לי, אם אני אומר שאני אישה?"

"תראה לי מדען אחד שיגיד שאדם יכול לקבוע את המין שלו רק באמצעות מילותיו", שאל קרלסון. "האם אני יכול לשנות גם את הגזע שלי? אם אני אומר שאני מגזע אחר, מי אתה שתגיד אחרת?"

פטקאנאס כינה את אמירותיו של קרלסון "פסבדו-מדע ימני".

נסביר כי ההתעקשות של השמאל הקיצוני על טשטוש ההבדלים בין המינים אינו "סתם" סטייה או מוזרות אלא חלק מאסטרטגיה ארוכת שנים של פירוק הסדר החברתי-משפחתי על מנת לבנות את החברה מחדש. טשטוש הזהויות והחלשת הסדר המשפחתי מאפשרים לשמאל הקיצוני "לשאוב" אליו את הנשים, הלהט"ב וקבוצות אחרות, להעניק להם את חסותו הפוליטית ולדרוש מהם, בתמורה, לסור למרותו.