גם ההורים הם גיבורים
גם ההורים הם גיבוריםצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים הערב (ראשון) באירוע השנתי של עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת לשיפור חייהם של ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. האירוע נערך בהיכל התרבות בתל אביב.

"הערב הזה הוא ערב של אופטימיות. מחלות הסרטן קשות וארורות, אין מי שחסין מפניהן, הן קשות בכל גיל", פתח הנשיא את דבריו, "מרגע הגילוי, האדמה רועדת מתחת לרגליים. ואחר כך עם ההתמודדות, רגעי המתח והמצוקה, הקושי הפיזי, הניתוחים והטיפולים. השגרה הביתית שמשתנה לבלי היכר. הפחד. כל אלה קשים בכל גיל. אך הם קשים עוד יותר כשמדובר בילדים שלנו".

"כהורים, ואני יכול לומר גם כסבים וסבתות, אנו עומדים חסרי אונים מול חוסר היכולת שלנו לסייע", הוסיף ריבלין. "כשהם חולים – זה משתק אותנו, מצמית אותנו. ולמרות הכל, עלינו לגייס את כל כוחותינו כדי לעזור להם, עלינו לגייס את כל התקווה שיש לנו כדי לשמור על התקווה שלהם, על האופטימיות שלהם. וקשה, קשה, לעשות את זה כשהלב נשבר מבפנים.

''אתם, ההורים שיושבים כאן היום, ראויים לכבוד ולהערצה ולחיבוק אדיר מכולנו. על הכוח שאתם מצליחים לאסוף שוב ושוב. האמינו לי – לא רק הילדים שלכם, גם אתם גיבורות וגיבורים, גדולים מהחיים".

הנשיא עבר לברך את המלאכים המסייעים, כלשונו. "העובדים והמתנדבים של עמותת 'גדולים מהחיים'. אנשים טובים שבוחרים כל יום מחדש לעבוד קשה כדי להעלות את איכות הטיפול שמקבלים הילדים. גם אתם, מתנדבים ועובדים, גדולים מהחיים".

לאחר סיום דבריו הגישו לריבלין שלושה מילדי העמותה ציור. השלושה - איליי טל בן ה-7 החולה בלוקמיה, שהגשים חלום לדבריו כשפגש את נשיא המדינה, גפן בר און בת ה-10 הנאבקת במחלה מזה חצי שנה ושירה שם טוב שמחר ימלאו לה שמונה שנים, ומתמודדת עם המחלה כבר שלוש וחצי שנים.