בני גנץ בפיקוח על המבצע לתפיסת קלוס C
בני גנץ בפיקוח על המבצע לתפיסת קלוס Cדובר צה"ל

יותר ממאה קצינים ולוחמים במילואים חתמו על עצומת תמיכה ברמטכ"ל צוק איתן, רב־אלוף (מיל') בני גנץ, לקראת הביקורת שהוא צפוי לספוג בדו"ח מבקר המדינה, כך מדווח "ידיעות אחרונות".

בין החותמים על העצומה גם קצין הצנחנים סגן (מיל') אהרון קרוב, שנפצע באורח אנוש במהלך עופרת יצוקה, וטייס חיל האוויר במיל' שלחם בצוק איתן.

"השיח סביב דו"ח זה מנבא רעות וסביר להניח כי עוד יחמיר עם פרסומו, ונמצא את עצמנו בעוד ויכוח פנימי נוקב שבו נציג לעולם את 'הפסדנו' במאבק, ונעלה עוד כמה אנשים טובים על מוקד הביקורת הציבורית", נכתב בין השאר בעצומה.

"צר לנו שצה"ל ומפקדיו יתגוללו למקום כזה, שלא בטובתם ומבלי אפשרות אמיתית להגיב ולהתייחס באופן שלם ומלא. אנו סומכים על התחקירים הצבאיים יותר מכל תחקיר אחר. הגם שהם לא בהכרח תמיד מושלמים, הרי שיש בהם ניקיון ואמת במידה רבה יותר, ובעיקר הם מאפשרים לצבא פעולה נכונה בזמן אמת והפקת לקחים ויישומם לאחר מכן. אנו בוחרים לסמוך על צה"ל ומפקדיו וקוראים להותיר אותם מחוץ להתנגחויות הפוליטיות".

בין יוזמי העצומה נמצא כאמור גם קצין הצנחנים סגן (מיל') אהרון קרוב, שנפצע אנושות במבצע עופרת יצוקה בעזה ואמר, "אני כמי שהשתתף במלחמה ושילם גם מחיר אישי יודע שאפשר לסמוך על צה"ל ועל מפקדים כמו גנץ או איזנקוט. על הצבא כולנו צריכים לשמור נקי מכל ניגוח פוליטי. דו"ח המבקר אולי מתאים לבדיקת התנהלות הדרג המדיני, אבל את הדרג הצבאי צריך להשאיר מחוץ לוויכוח, מהרמטכ"ל ועד אחרון הלוחמים".