אורן חזן: טוב שיעלון נבעט מתפקידו

חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) מתייחס היום (שני) למבצע "צוק איתן" ולדו"ח מבקר המדינה בנושא שעתיד להתפרסם מחר, ותוקף את שר הביטחון לשעבר משה יעלון ואת הנהגת הצבא.

"לא צריך לקרוא את דו"ח המבקר כדי להבין שבוגי יעלון הוא שר הביטחון הגרוע בתולדות המדינה, שר ביטחון שסרח וטוב שנבעט מתפקידו", יורה חזן מיד בתחילת הראיון לערוץ 7.

לדבריו יש לנצל את הזמן להפקת לקחים משום שהמערכה הבאה בפתח: "אני חושב שהדבר הנכון בעת הזו זה ללמוד ולהפיק לקחים כי העימות הבא מעבר לפינה ואסור שהמציאות שהייתה בצוק איתן תשוב ותשנה. האחריות שלנו היא קודם כל כלפי אזרחינו וחיילנו ורק אחרי זה הנחמדות כלפי העולם כולו".

חזן תוקף גם את בכירי הצבא ומאשים אותם בשינוי סדרי המדינה: "הדרג הבכיר בצבא פשוט איבד את הכיוון. ישראל היא מדינה דמוקרטית, המפקד העליון של הצבא הם האזרחים, הם בוחרים מנהיגות ומחליטים מי יקבע את המדיניות.

"הצבא, הרמטכ"ל והמפקדים, אמורים ליישם את המדיניות שהפוליטיקאים קובעים. הגבול הזה הטשטש, חלק מזה בגלל התנהלות כושלת של אותו 'שר אין ביטחון' שסרח וכשל. הגיע הזמן שהצבא יחזור למקומו, ישמור על המדינה והאזרחים ויבנה את העם שבונה אותו חזרה. לא יתעסק בפוליטיקה כי זה פשוט לא מקומו".

לדבריו יש להמתין לפרסום הדו"ח ואז להגיב לפי המסקנות שיופיעו בו: "אם יהיה מישהו שהתנהלותו הרשלנית עלתה בחיי אדם הוא יצטרך להניח את המפתחות וללכת הביתה". חזן אומר כי במידה והמבקר ידרוש הקמת וועדת חקירה ממלכתית הוא יתמוך ורמז כי עמדתו זו היא שהביאה להדחתו מהוועדה לביקורת המדינה.