בנות סמינר, אילוסטרציה
בנות סמינר, אילוסטרציהצילום: onatan Sindel/Flash90

המאבק באפליה העדתית: המחוז החרדי במשרד החינוך פרסם בשבוע האחרון תקנות ונהלים חדשים סביב הליכי הרישום לסמינרים החרדים, נהלים המבקשים למנוע גילויי אפליה על רקע עדתי.

בתגובה שיגר 'איגוד הסמינרים' מכתב להנהלת המחוז החרדי במשרד החינוך ובו הוא קובל על הנהלים וטוען כי אף בית המשפט הכיר בדיוניו סביב סוגיה זו בהיעדר האפליה בסימנרים על רקע עדתי.

"טענותינו קיבלו רוח גבית וחיזוק רב מכיוון בית המשפט", הם טוענים. "בתאריך כ"ב כסלו תשע"ז התקיים דיון בבית המשפט בנושא העתירה שהגיש עורך דין יואב ללום נגד מספר סמינרים בטענה לאפליה עדתית. בפסק הדין התייחסה השופטת לטענה הנ"ל וכתבה בזה הלשון:

'יודגש כי בא כח משרד החינוך אמרה במהלך הדיון בהגינותה, כי התרשמותו של משרד החינוך היא כי ההתנגדות של מוסדות החינוך הרלוונטיים לקבלת התלמידות לא היתה ממניעים פסולים של אפליה עדתית. כמובן שמוסכם על כל הצדדים שלא היתה ולא תהיה אפליה עדתית בכל נושא הקבלה'".

במכתבם מבקשים הסימנרים החרדיים להידבר עם הנהלת המשרד ולא באמצעות תכתובות. "לדעתנו ההידברות וליבון העניין המופיעים בפסק הדין יבוצעו במיטבם כשהשיח יהיה פנים אל פנים ולא על ידי תכתובת בלבד".