גל מקל, המצטיין במשחק, מרחף מול שחקני חיפה
גל מקל, המצטיין במשחק, מרחף מול שחקני חיפהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכבי תל אביב עבדה קשה מאוד הערב (שני), וגם המזל שיחק לטובתה - בדרך לניצחון ברבע האחרון 96-97 על מכבי חיפה בהיכל מנורה-מבטחים ביד אליהו.

לצהובים היו נסיבות מקילות: אנדרו גאודלוק הפצוע לא שיחק ודווין סמית', שרק בשבוע שעבר נרשם לליגה, סובב את הקרסול במחצית הראשונה ולא חזר.

ההגנות היו הפחות חשובות במשחק הזה, שבו שתי הקבוצות נתנו משחק התקפי מצויין. חסרונם של שני הסקוררים נתן ביטוי לגל מקל שנתן משחק טוב וסיים עם 20 נקודות.

מכבי תל אביב פתחה עם שלשה של דווין סמית', אבל חיפה ענתה בריצה משלה וברחה ליתרון מוקדם 17-9.

מקל ופניני צמצמו להפרש של שלוש בלבד, אבל וויל גרייבס וגרגורי ורגאס שמרו על היתרון החיפאי עד לתום הרבע הראשון, 29-21 לאורחים.

סילי ולנדסברג עם שני סלים החזירו את הצהובים, 31-30. אבל אז סובב סמית' את הקרסול ולא חזר עד לתום המשחק. וויל גרייבס המשיך לצלוף, אבל ויקטור ראד וקולטון אייברסון שמרו את הצהובים בתמונה.

שתי הקבוצות קלעו וקלעו, ההגנות שיחקו תפקידו מינורי והמחצית הסתיימה ביתרון 59-55 לחיפה.

מכבי הצליחה להשוות ואף לעלות ליתרון ברבע השלישי. מכאן החלה נדנדת סלים, גל מקל המשיך להוביל את הצהובים וגם ירה שלשה מדוייקת והצהובים ירדו בתום הרבע כשהם מובילים 76-81.

חיפה שוב איפסה את היד וירתה עוד עוד כדורים מוצלחים. וויל גרייבס המשיך להיות בלתי ניתן לעצירה.

הצהובים הצליחו לברוח ל-8 הפרש, אבל איבדה אותו תוך דקה אחת, וחיפה עלתה ליתרון משלה.

מכבי תל אביב לא ויתרה וצימקה, בזכות ראד ולנדסברג. במצב של נקודה הפרש לצהובים, חטפו הירוקים את הכדור האחרון אבל ורגאס החטיא שלשה והותיר את הניצחון אצל הביתיים.

למכבי ת"א קלעו: אייברסון 21 (9 ריבאונדים), מקל 21 (5 אסיסטים), ראד 18, לנדסברג 17, פניני 7, סילי 5, שגב 4, סמית' 3, אוחיון 1 (6 אסיסטים, 4 חטיפות).

לחיפה: גרייבס 34 (8 ריבאונדים), ורגאס 18 (9 ריבאונדים, 7 אסיסטים), בלייזר 14, פינקני 11, דיברתולומיאו 9 (3 חטיפות), מנדז-ולדז 5 (4 אסיסטים), שמחון 3, קופרברג 2.