קול ברמה
קול ברמהצילום: קול ברמה

המאבקים בין תחנות הרדיו החרדיות עולה מדרגה: היומונים החרדים מפרסמים הבוקר (ג') מכתב מחאה של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן ואחד ממנהיגיו הבולטים ששל הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי על הפגיעה לכאורה בכבוד הרב בעדני שנטש בשבוע שעבר את הפיקוח הרוחני על תחנת הרדיו 'קול ברמה'.

"נצטערתי מאד לשמוע על ביזוי תלמיד חכם מובהק מזקני הדור הגאון ר' שמעון בעדני שליט"א", כותב נשיא מועצת חכמי התנועה של ש"ס הרב שלום כהן.

עוד הוסיף כי "וכבר אמרו רבותינו כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו. הכו"ח מתוך צער, שלום כהן". למכתב נוספה חתימתו של הרב קנייבסקי.

למרות שבמכתב לא מצוינת זהות הפוגע ברב בעדני, מדובר ככל הנראה במחאה נגד אחד משדרני רדיו 'קול ברמה' שהעלה בשבוע האחרון את הרב בעדני לשידור והתעמת עמו במהלכו על החלטתו לחדול מלפקח רוחנית את תכני התחנה.

בשבוע שעבר הודיע חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שמעון בעדני על כך שהוא נוטש את הפיקוח הרוחני על תכני רדיו 'קול ברמה' ובשל מה שכינה "הפגיעה בהנהגה הרוחנית של ש"ס".

הרב בעדני עשה זאת לאחר שתחנת 'קול ברמה' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה לחקור את מה שהם מכנים "אפליה פסולה וחסרת פשר" בכל הנוגע להקצאת כספי ציבור ולטובת רדיו 'קול חי' המזוהה עם המפלגה.

"תנועת ש"ס, שריה וסגני שריה וכן נציגיה בשלטון המקומי דואגים להזרים כספי ציבור לרדיו קול חי, בעוד קול ברמה אינה מקבלת דבר", טוענים ב'קול ברמה'. "מדובר בפרשת הון-שלטון-עיתון, כאשר העיתון של פעם הוא תחנת רדיו".