תקציר הפועל ירושלים - גראן קנאריה משחק מס' 1

אחרי התקופה הלא טובה בליגה הישראלית ובגביע, סגנית האלופה הפועל ירושלים חזרה הערב (שלישי) למפעל האירופי, מפעל היורוקאפ ובגדול.

הירושלמים אירחו למשחק הראשון בסדרת רבע הגמר את גראן קנאריה הספרדית כשהם אמנם מחזיקים ביתרון הבייתיות, אך חסרים את בר טימור הפצוע וכשיותם הלפרין סוחב פציעה. אם מוסיפים לכך את העובדה כי בעונה שעברה הספרדים הביסו את הירושלמים ב-47 הפרש, נראה שהמשחק יהיה קשה וצמוד.

זה רק היה נראה. עם אחוזים אדירים מחוץ לקשת השלוש והגנה קשוחה מהעבר השני, הירושלמים הביסו את היריבה מספרד בדרך לניצחון ראשון בסדרת רבע הגמר, כשניצחו ב-20 הפרש, בתוצאה 67:87.

הספרדים שסופרים הפסד שלישי בלבד העונה במשחקי החוץ שלהם במפעל האירופי, ינסו לגרור את הסדרה למשחק שלישי וקובע ביום רביעי הבא. בשביל זה יצטרכו הם לנצח בביתם במשחק שיתקיים בשבת, בספרד.

רבע ראשון: הירושלמים עלו למשחק בחמישייה אמריקאית כולה, דבר שעד העונה לא קרה בירושלים זה זמן רב. קנאריה עלתה עם שחקנה לשעבר של מכבי ת"א בהרכב הפותח, ריצ'ארד הנדריקס.

ההרכב הפותח האמריקאי של ירושלים עשה את שלו כשאלה פתחו יתרון כבר בהתחלה, עם 2:7, אבל הספרדים שנחשבים לקבוצה טובה מאוד הפכו עם ריצת 7:0. הירושלמים מעט נתקעו והספרדים פתחו פער, אך אמארה סטודמאייר ובריאן רנדל דאגו להוריד את האדומים מהבירה בפיגור נקודה אחת בלבד בסיום הרבע הראשון, 17:16 לספרדים.

רבע שני: הספרדים פתחו את הרבע טוב, אבל שתי שלשות של ג'רלס ודייסון הפכו את התוצאה, כשגם שלשה מנגד של הספרדים לא עזרה להם, והתוצאה עמדה על 24:30 לירושלמים, 5 דקות לסיום המחצית הראשונה.

הגנה חזקה של האדומים מהבירה הקשתה על האורחת מספרד, ויחד עם התקפות מתפרצות מהירות, עלה היתרון והגיע כבר לדו ספרתי, עם 24:34.

איבודי כדור של הירושלמים ורפיון בהגנה איפשרו את החזרה של הרוסים למשחק, ולהפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות, כשהירושלמים מובילים בנקודה אחת בלבד, 38:39.

רבע שלישי: סגנית האלופה מהבירה פתחה את המחצית השניה בטירוף. שלשות של דייסון והגנה חזקה מהצד השני, העלו את הירושלמים ליתרון השיא שלהם במשחק, 43:54.

הספרדים חזרו וצימקו, אבל שלשות של ג'רלס והלפרין שמרו על הפער. אל הרבע האחרון ירדו שתי הקבוצות עם 57:64 לזכות הירושלמים.

רבע רביעי: גם את הרבע האחרון פתחו הירושלמים בטירוף, כשאלה החזירו שוב את יתרונם הגדול בן ה-11 נקודות, עם 70:59.

שחקני הפועל שטפו את הפרקט. הגנה חזקה מצד אחד, ומהצד השני שלשות והטבעות עשו את העבודה והעלו את היתרון ל-18 נקודות, 62:80, 5 דקות לסיום המשחק הראשון בסדרה.

מרגע זה ואילך, הספרדים כבר לא יכלו לחזור, והירושלמים בסיום ניצחו ב-20 הפרש, 67:87.