עימותים בסכנין (ארכיון)
עימותים בסכנין (ארכיון)צילום: רוי אלימה, פלאש 90

המהומה לקראת סיום משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, ביום ראשון האחרון, לא יורדת מסדר היום.

אחרי שהחליט להעמיד לדין את הקבוצה מהמגזר הערבי על אלימות והתפרעות אוהדיה כלפי אנשי בית"ר, היום (שלישי) החליט תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף להעמיד לדין גם את קפטן הקבוצה הערבית, חאלד חלאיילה.

עו"ד רשף החליט להעמיד לדין את קפטן סכנין בגין התנהגות בלתי הולמת, לאחר שזה תקף וקילל את דובר הקבוצה הירושלמית, אושרי דודאי, וכשזה הובא בדו"ח המשקיף.

"לאחר סיום המשחק, בתוך מנהרת השחקנים ובסמוך לאזור הראיונות ואזור הכניסה לחדרי ההלבשה, בעת שמאמן בית"ר ירושלים המתין לראיון בצוותא עם דובר הקבוצה, הגיע למקום קפטן קבוצת בני סכנין חאלד חלאיילה והחל לקלל את דובר קבוצת בית"ר ירושלים אושרי דודאי", נכתב בדו"ח המשקיף. עוד נכתב בדו"ח כי "אנשי סכנין לקחו מהמקום את חאלד חלאיילה, כאשר דובר בית"ר לא הגיב, שתק ונכנס לחדר ההלבשה של קבוצתו".

כמובן שאנשי סכנין לא אהבו, בלשון המעטה את החלטת התובע, עו"ד רשף.

בסכנין טוענים כי הדברים שנאמרו לדובר בית"ר מפי הקפטן חלאיילה, היו כי הוא צריך להתבייש במה שעשה, כשאלה טוענים כי דובר בית"ר האיץ בשחקניו לחגוג במרכז המגרש. "לאחר ששחקני בית"ר ירושלים חגגו על כר הדשא באופן לגיטימי, מכובד וללא פרובוקציה, והתחילו את חזרתם לכיוון המנהרה לחדר ההלבשה, אושרי דודאי, דובר בית"ר, האיץ בהם לחזור למרכז המגרש ולהמשיך את חגיגתם, כל זאת בזמן שהיציעים עוד מלאים בקהל של סכנין. חאלד חלאיילה תהה על התנהלותו של אושרי ועל כוונותיו הברורות, אשר יביאו להתגרות בקהל וגרימת סיום אלים למשחק אשר כולנו עמלנו רבות למען התנהלותו התקינה", אמרו בסכנין.

עוד אמרו בסכנין כי הם תוהים על קנקנו של דודאי, "שהצטייר כדמות יותר מכובדת, מאופקת ואמינה. התרוצצותו במשך יממה בין כלי התקשורת השונים והסטתו המתלהמת נגד חלאיילה הינה עדות על עיוורון לב ואי יכולת של ראיית הנולד. חללים רבים הפילה החרב, ורבים מהם – לשון רמייה", כתבו בהודעתם.

לדברי המועדון מהמגזר הערבי, "דודאי דולה את התנהלותו מעצת רשעים. לא יאה ואין נהוג שכל אחראי בעולם הכדורגל יתעורר לאחר משחק ויחל ביצירת סיפור אוטוביוגרפי על הרפתקאותיו מתמול שלשום, ויתירה מזאת לגנוב דעת קהל ולהצטייר כחתן הניצחון".

בסיום כתבו, "אנחנו ממשיכים להאמין שאושרי הוא איש כבוד אשר ידע לעצור את דהירתו ולשתף פעולה למען יצירת אווירה הוגנת בקרב שני הקהלים והמועדונים".