"הטעות היתה של ממשלת ישראל"חזקי ברוך

יו"ר מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, ליווה לאורך היום (שלישי) את המתיישבים בתשעת הבתים בעפרה.

"זה יום כואב ועצוב, שהגיע למרות כל הניסיונות למנוע את הריסת תשעת הבתים. בסופו של דבר, התגלתה פה אטימות שמביאה להרס", אומר רואה בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "אנחנו נמצאים בשלב הפינוי מהבתים, שלב כואב. החבר'ה הצעירים לא מבינים איך דבר כזה קורה בעם ישראל - ולכן הם נמצאים פה כדי למחות. קראנו להם להביע את המחאה, אבל יחד עם זאת להבין שאלה שמבצעים את ההחלטה החמורה והכואבת של הפינוי, הם אלו ששומרים על הביטחון שלנו".

איפה טעינו?

"אני לא בטוח שאנחנו טעינו. אני חושב שהטעות היא של ממשלת ישראל ואני אומר זאת כחבר ליכוד. ראש הממשלה, שאנחנו דאגנו שיהיה בתפקיד הזה, היה צריך לקחת החלטות קצת יותר אמיצות ולהעמיד עמדה יותר אמיצה מול בג"ץ, מה שלא קרה".

אחרי חוק ההסדרה, אפשר להיות רגועים יותר?

"ממש לא. אנחנו לא יושבים על זרי הדפנה כי אין לנו את הפריבילגיה הזו. אנחנו מחוייבים להפריח את ההתיישבות ולחזק אותה. אנחנו צריכים לדעת להעביר את המסרים הנכונים ובבוא העת גם את המושכות לדור הבא".

"אני חושב שתודעתית, בעמונה ועפרה נעשתה עבודה טובה - שמשפיעה על מקבלי ההחלטות. רק אתמול שמענו את נשיאת העליון שנזפה בפרקליטות על כך שהתחייבויותיה להסדרת מקומות היושבים על אדמות מדינה לא מסתיימות. זה מחלחל, גם השופטת נאור מבינה שאי אפשר להחליט רק להרוס ולהרוס וליצור מרמור וכאב גדול אצל עם ישראל. עם זאת, הכאב הזה רק מדרבן אותנו להמשיך ולבנות, לפתח ולהרחיב ולצאת מחוזקים גם מהאירוע הזה", מסכם רואה.