מבצע צוק איתן
מבצע צוק איתןצילום: רויטרס

יהודה קפלן, אביו של סרן צבי (צביקה) קפלן הי"ד, קצין האג"ם בגדוד הסיור של חטיבת גולני שנהרג במבצע צוק איתן, מגיב בערוץ 7 לדוח מבקר המדינה שפורסם אתמול, וקורא להנהגה להפיק לקחים ולתכנן איך בפעם הבאה מכריעים את האויב.

"יש בדו"ח הזה דברים מאוד קשים עבורנו", אומר קפלן, ''אותנו למעשה מקומם דבר אחד שיצא לי לדבר עליו גם לפני הכניסה לסג'עייה שם נהרגו צפריר בר אור וצביקה זיכרונם לברכה, וזה שצה"ל לא רצה לנצח. זה מקומם''.

לדבריו צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה, ''אנחנו מדינה ריבונית דמוקרטית ואם צה"ל וההנהגה הזאת יסיקו את המסקנות אז אני מאמין שהקורבנות האלה לא היו לשווא".

במערכה הבאה, אומר קפלן, צה''ל צריך לרצות לחסל את האויב. "איבדנו אנשים עם איכויות שקשה לתאר, אנחנו מדינה יהודית עם ממשלת יהודית, דבר שלא היה ברור מאליו לפני שמונים שנה ולכן עם כל הבעיות וכל הצער יש מקום לאופטימיות. אנחנו לא מדינה אבודה חלילה, אבל יש לנו אויב מר שצריכים לרסק אותו.

''לא יכול להיות שאחרי שנתיים אנחנו מקבלים עוד פעם את אותו התסריט של טפטופי רקטות, וזה לא מעניין אותי אם ארגון כזה או אחר יורה. פשוט צריכים למחוק אותם. הם בדיוק כמו אותו צורר שהשמיד לנו שישה מיליון באירופה. המטרה שלהם זה למחוק את הישות הציונית''.

האב השכול מדגיש: ''לא ייתכן שמדינה עם כלי נשק שמבוקשים בכל העולם לא יכולה להביא את זה לידי ביטוי נגד הצוררים האלה. מספיק עם הרחמנות והשטיקים, צריכים לבוא ולומר שאת האויב הזה שעושה לנו צרות צריכים למחוק. הייתה לנו הזדמנות לעשות את זה לפני שנתיים וחצי וזה לא נעשה".

צביקה קפלן הי"ד עם משפחתו
צביקה קפלן הי"ד עם משפחתוצילום: מהאלבום המשפחתי

משפחת קפלן עורכת בימים אלה פרויקט מימון המונים להקמת בית ספר שדה לזכרו של צביקה הי"ד, "החלטנו לקחת את הנפילה של צביקה לאפיקים של עשייה ולשם כך הוקמה עמותה בשם 'כח צביקה' שהתגייסה כדי להפיץ את משנתו ותורתו של צביקה לחיילי צה"ל. לוקחים אוטובוס ומטעמים ונוסעים לבסיסים ועושים שם ערבי חנוך וסדנאות פיקוד על בסיס משנתו של צביקה שהיה קצין הכשרות בסיירת גולני וחינך את החיילים ברמות שאני לא ידעתי.

''הוא ידע לעלות אנשים למעלה תוך כדי השירות התובעני והקשה שיש בסיירת גולני. צביקה שבר 13 שיאי סיירת לאורך השנים והמיוחד בו שגם במהלך המסעות הקשים והמשימות המסוכנות הוא ידע לעצור את החבר'ה ולהסביר להם על אבות אבותינו שמסרו את נפשם על המקומות האלה כך שגם הם חלק מהשרשרת הארוכה הזאת''.

לאחר נפילתו, חברי קיבוץ מירב החליטו לפרוץ שביל בעמק המעיינות לזכרו של צביקה. ''מקום מקסים. הקמנו גם 'מצפור צביקה' ביער עופר הסמוך לשביל ישראל שצביקה עשה אותו לפני הגיוס. וכרגע אנחנו מקימים בית ספר שדה לזכרו של צביקה על פי תורתו ומשנתו. זו המשימה הגדולה שלנו - להקים את מרכז גלבוע מעיינות – מרכז לימוד וסיור. המרכז ישמש כמקום ערכי ומצמיח המבקש להנחיל חיבור לזהות, לעם ולארץ.

''כל זאת מתוך חיבור לחלקים השונים בעם, ביניהם: תלמידים, חיילים, גמלאים, משפחות וחברות - כך דרכו של צביקה תמשיך ותחזק את עם ישראל עוד שנים רבות", מוסיף האב יהודה.