צוות ההגנה של אלאור אזריה
צוות ההגנה של אלאור אזריהצילום: יוני קמפינסקי

צוות ההגנה של החייל אלאור אזריה הגיש בצהריים (רביעי) ערעור בעניינו לבית המשפט הצבאי לערעורים בקריה שבתל אביב.

פרטים נוספים על הערעור שהוגש יינתנו הערב במסיבת העיתונאים שיקיימו עורכי הדין בתל אביב.

סנגוריו של החייל, עורכי הדין יורם שפטל, אייל בסרגליק ואילן כץ יטענו כי יש להפחית מ-18 חודשי המאסר שנגזרו על החייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון.

בנוסף, הם ידרשו לעכב את ביצוע העונש עד להכרעה הסופית בערעורם. אזריה אמור להתחיל לרצות את עונשו כבר ביום ראשון הקרוב. בית הדין הצבאי יצטרך לדון בבקשת הערעור לאחר שתוגש, ולהחליט אם הוא מקבל אותה.

התביעה הצבאית צמאה לדמו של אלאור

לאחר מתן גזר הדין תקף עורך הדין יורם שפטל את התביעה הצבאית בראשות סא''ל במיל' נדב ויסמן. ''לכל אורך המשפט על סמך הופעותיו, דבריו והתנהגותן הכוללת של התביעה הצבאית ושל הפרקליטות הצבאית, טענו שהם צמאים לדמו של אלאור.

"למעשה, גם בית הדין הנכבד קבע את זה היום בכך שהעונש שהוא השית על אלאור הוא מחצית מהעונש המינימלי שהתובע הדרש", הוסיף שפטל.

לדבריו התביעה הצבאית לכל אורך ההליך המשפטי הייתה צמאה לדמו של אלאור, כלשונו, ''ויתרה מכך - חצי שעה טען התובע בניסיון לשכנע את בית הדין הנכבד שלא ידחה את ביצוע עונש המאסר באחד עשר ימים. לא נשמע כדבר הזה, טיעון כל כך מרושע וחסר יסוד כי כל הדוגמאות שהוא הביא עניינן בעונשי מאסר של שנים ארוכות".

שפטל פירט במקצת על מה יתבסס הערעור שיוגש. "גזר הדין כפי שנאמר מבוסס על העובדות שנכתבו בהכרעת הדין, והכרעת הדין עומדת על שני כרעי תרנגולות מרכזיים. כרע התרנגולת הראשון הוא שמקבלים את דבריו של סמ"ר א' שאמר שמיד לאחר הירי אלאור צעק 'המחבל דקר את החבר שלי'.

''לא היה ולא נברא", טען שפטל. ''ולא אני אומר את זה, אומרים את זה שלושה עשר סרטונים שהיו בפני בית הדין הנכבד שכולם מראים שאלאור לא צעק דבר אחרי הירי. מילה אחת לא צעק''.

''כרע התרנגול השני של הכרעת הדין אומר שלאחר הירי בשיחה עם רב"ט מ' אמר אלאור כי 'המחבל דקר חבר שלי וניסה להרוג אותו ולכן מגיע לו למות'. בהכרעת הדין נקבע שזוהי ליבת הכרעת הדין, זהו הממצא עליו עומדת כל הכרעת הדין. בלעדי הממצא הזה אין הכרעת דין.

''הממצא הזה מופרך לחלוטין", הדגיש שפטל, ''לא היה ולא נברא. תמוה כיצד בית המשפט העז לקבוע ממצא כזה כאשר הוא מסתכל שוב ושוב בסרטונים''.