אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

בבית המשפט המחוזי בברוקלין בניו יורק ייפתח הערב (רביעי, שעון ישראל) משפט הענק – שתי תביעות פדרליות שהגיש ארגון שורת הדין בשם משפחותיהם של קורבנות טרור נגד ענקית המדיה החברתית פייסבוק.

התביעות הוגשו בשם אזרחים אמריקאים שנפלו קורבן למתקפות טרור של חמאס. לטענת התובעים, בעצם מתן משאבים, שירותי מדיה חברתית ותמיכה לחמאס מצד פייסבוק, הפרה החברה את החוק האמריקאי למלחמה בטרור.

שתי התביעות שהוגשו באמצעות עו"ד רוברט טולצ'ין ועו"ד ניצנה דרשן לייטנר מייסדת ויו"ר ארגון "שורת הדין", עוסקות באספקת השירותים הלא חוקית של פייסבוק לתועלת חמאס ובשימוש שעושה ארגון הטרור ברשתות החברתיות ככלי משמעותי לקידום מטרותיו הרצחניות.

התביעה הראשונה הוגשה בשם משפחת הקצין והסטודנט האמריקאי טיילור פורס שנרצח בפיגוע ביפו במארס לפני שנה והשנייה בשם 20 אלף אזרחים ישראלים אשר דורשים מפייסבוק לחסום משתמשים שמעודדים טרור.

בדיון שיתקיים היום ישמע השופט את טענות התובעים ואת בקשתה של פייסבוק לדחות את שתי התביעות ולאחריו יוחלט האם התביעה תגיע לכדי הליך משפטי שלם.

"הטרוריסטים שדקרו ורצחו ותקפו ישראלים ואמריקאים חפים מפשע בכל רחבי מדינת ישראל נשענו על גלי הסתה ברשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, שמאמינה כי היא רשאית להרוויח מיליארדי דולרים בשנה ללא שום מחויבות לגלות אחריות, שיטור וסינון ביחס לתכנים שקוראים לרצח יהודים בכל העולם.

הנתבעים השקיעו סכומי עתק בפיתוח טכנולוגיות שמאפשרות להן לדעת כל פרט אישי על המשתמשים, אבל מסרבים לעשות שימוש באותה טכנולוגיה כדי לעצור את ההסתה לאלימות נגד יהודים. פייסבוק הפכה לכלי של חמאס במאמציו לעודד טרור ולפיכך, יש לעצור זאת בכלים משפטיים", אמרה דרשן לייטנר.