מנהרות הטרור - איום אסטרטגי על ישראל

ראש השב"כ לשעבר וחבר הקבינט במהלך מבצע "צוק איתן", חבר הכנסת יעקב פרי, התייחס בשיחה עם ערוץ 7 לדו"ח מבקר המדינה שתקף את התנהלות הממשלה בזמן המבצע בעזה.

"שמענו עכשיו בוועדת חוץ וביטחון סקירה של ראש אמ״ן שלדבריו אגף המודיעין הצטיין במבצע צוק איתן וזוהי דעתו ואני מבין אותה. לעומת זאת כשאתה קורא בעיון את דוח מבקר המדינה אתה מגלה כי היו פערים מודיעינים והייתה בעיה של תרגום תמונת המודיעין של כן או לא איום אסטרטגי, שזה אחד משורשי הבעיות".

"גם היום יש כאלו שלא רואים במנהרות איום אסטרטגי", אמר פרי. ''נכון, המנהרות לא יכולות להביא להפלת משטר בישראל אבל אם ניקח תסריט תאורטי שמחבלים יוצאים ממנהרה בגן ילדים בעוטף עזה אין ספק שזה יכול לשנות את המאזן האסטרטגי בזירה ולא רק בזירה ישראל-עזה אלא בכל המזרח התיכון".

פרי הוסיף כי אין סבירות למלחמה או מערכה בשנת 2017, "לעומת זאת מדינת ישראל מוקפת מהצפון עד אילת וזה נפיץ. טעות של טרוריסט או חייל ישראלי יכולה להצית אש שהרבה מאוד חכמים יתקשו לכבות אותה".

על יעלון וגלנט אמר פרי, "אני כועס מאוד על האמירות של יעלון וגלנט. שר ביטחון צריך להבין שמי שהיה צריך לתת את הטון בקבינט, אותו קבינט שהוא מאשים כחלול ושטחי ודולף, היה ראש הממשלה ושר הביטחון. יעלון היה צריך להביא את הדברים, להוליך ולעודד דיונים וחלופות. הטיעונים ש'לא אני אשם אלא הסביבה בה חייתי' הם טיעונים לא רציניים. כנ"ל גם גלנט ששוכח שראש הממשלה עומד בראש העסק. אני מציע שנתרכז בישום ולימוד הלקחים ולא באשמות פוליטיות חסרות ערך ותוחלת".