בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןצילום: אלירן אהרון

פרופסור עמירם גולדבלום, מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, כינה במייל קבוצתי את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין "ניאו נאצי".

בשיחה עם ערוץ 7 הסביר גולדבלום כי פעילותו של גופשטיין אינה שונה מפעילות של ניאו נאצים באירופה, "הדברים מדברים בעד עצמם. דפוס הפעולה של שונאי זרים ניאו נאצים מוכר היום בכל אירופה, בחלק מהמדינות מזה שנים רבות. דפוס הפעולה חוזר בארצות הברית בפעילות אוונגליסטית אנטישמית - שיש לה גם נציג בכיר ומוערך משום מה בישראל - יחיאל אקשטיין".

לדבריו, גם הפעילות המחודשת של הארגון הניאו נאצי ה- KKK הוא סניף קיצוני יותר של אותם אוונגליסטים, כלשונו.

"יש כידוע מומחים ישראלים רבים לנושא ויכולים להבהיר את הדמיון עוד הרבה יותר ממי שעוסק כמוני בכימיה", אומר המרצה הבכיר, "גם בין אנשי מוזיאון השואה, גם יהודה באואר, דניאל בלטמן, משה צימרמן, דינה פורת ואחרים".

לאורך כל השיחה עמו, גולדבלום מסרב לחזור בו מהכינוי לגופשטיין ומדגיש, "אני ממתן את מה שאני חושב על גופשטיין כאשר אני מכתיר אותו כך. כך נראות תנועות ניאו נאציות רבות באירופה של היום וגם בארצות הברית, בעיקר אחרי עליית טראמפ וכך גם החלה התנועה הנאצית עצמה".

הפרופ' אומר כי אין קשר ישיר בין המילה "נאצי" לבין "הפתרון הסופי" ששלח מיליוני יהודים למחנות ההשמדה, "התנועה הנאצית עצמה התקיימה מתחילת שנות ה-20 של המאה ה-20 והפתרון הסופי עלה 20 שנה אחרי כן".

עמירם גולדבלום
עמירם גולדבלוםצילום: עצמי