נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליטצילום: אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90

המדינה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ תגובות לעתירות שהוגשו בעניין הפרשיות שנקשרו בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתגובה לעתירה העוסקת בדרישה שהיועץ המשפטי לממשלה יפתח בחקירה נגד ראש הממשלה בנושאים שונים – טוענת המדינה כי יש לדחות אותה על הסף ומאשימה את העותרים כי הם "מבקשים להיכנס בנעלי רשויות אכיפת החוק, ולנהל במקומם את ההליכים הפליליים בעניינים שונים".

"אין מדובר בדרישה לביקורת שיפוטית על החלטה קונקרטית, כנהוג וכמקובל, כי אם בניסיון להעביר את ההליכים המתנהלים היום במערכות אכיפת החוק, וטרם הושלמו, לאולמו של בית המשפט הנכבד. בנוסף, יש לראות את העתירה דנן כחלק מהקמפיין התקשורתי שמנהלים העותרים במטרה להפעיל לחץ על רשויות אכיפת החוק לקבל החלטות כאלה או אחרות. זאת אין לאפשר", טוענים בפרקליטות.

המדינה מבהירה בתגובתה כי "מלאכת רשויות אכיפת החוק בסוגיות דנן נמשכת באופן ענייני ומקצועי, תוך נטרול רעשי הרקע שמבקשים להשפיע על עבודה זו, ולהכניס לתוכה שיקולים שלא מן העניין. מעבר לכך, ממילא מאז הוגשו העתירות המקוריות וללא קשר אליהן, חלו התפתחויות אשר שינו את המצב העובדתי, ובפרט המעבר משלב הבדיקה לפתיחה בחקירות פליליות בשלוש הפרשות, שטרם נסתיימו".

בעתירה נוספת שבה הועלו טענות כי היועץ המשפטי לממשלה צריך למנוע עצמו מעיסוק בפרשות לנוכח תפקידו הקודם כמזכיר הממשלה, שבה המדינה והבהירה כי "ד"ר מנדלבליט מונה לתפקיד מזכיר הממשלה על רקע מקצועי ולא פוליטי, וכך גם מילא תפקיד זה, ולכן אין כל בסיס לטענה שהוא מנוע מלעסוק בפרשות האמורות".

בתגובה המשלימה שהוגשה בעניין זה היום, התייחסה המדינה לטענה שהועלתה כבר בעבר בדבר מעורבותו של היועץ, בתפקידו כמזכיר הממשלה, בגיבוש מענה לדו"ח מבקר המדינה ביחס למעונות ראש הממשלה. "המדינה מבהירה למעלה מן הצורך, כי גם בהקשר זה מדובר היה במילוי תפקיד מקצועי, יחד עם הגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה (ובכללם היועצת המשפטית למשרד, חשב המשרד וכיוצא באלה), כפי שנעשה גם ביחס לדוחות מבקר מדינה אחרים", לשון התגובה.