מעבר ארז
מעבר ארזצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עשרות אנשים השתתפו בטקס חנוכת שכונת מגורים חדשה בקיבוץ ארז שבמועצה האזורית שער הנגב. האירוע התקיים שעות בודדות לפני פרסום הדו"ח על התנהלות הממשלה במבצע צוק איתן, והבהיר יותר מכל את החוסן של ההתיישבות בעוטף עזה.

טלי אמיתי, חברת קיבוץ ארז האחראית על הצמיחה הדמוגרפית, אומרת לערוץ 7 כי הם חשים שהקיבוץ קיבל זריקת מרץ, "כבר שנים שלא קלטנו משפחות חדשות מאז תקופת גרעיני הנח"ל, והנה כעת תוקם שכונה חדשה ונקלוט יותר מ-30 משפחות. יש לנו קיבוץ מאוד משפחתי ומחבק וחלקנו נגור כעת שלושה דורות אחד ליד השני. ואני רוצה לומר כאן שאפו לותיקי הקיבוץ שתמכו במהלך של הבאת כל כך הרבה צעירים שאולי קצת חושבים אחרת לקיבוץ אבל זו באמת שמחה גדולה לראות את כל הילדים על השבילים".

לדבריה מוטב שהפוליטיקאים לא ידברו כל הזמן על המלחמה שמתקרבת, "יש לנו חיים נפלאים לפעמים יש תקופות עם כל מיני רעשים מהצד השני, אבל מאז צוק איתן אנחנו עם נוהל מאוד מסודר במסגרתו במהלך מבצע, המשפחות עם הילדים עוברות לקיבוץ צובה. אני מאוד אופטימית ולא חושבת על המנהרות, כולם מדברים על מלחמה ואני חושבת שזה לא נכון לדבר על זה ברדיו, אנחנו חיים במקום טוב ושמחים מאוד ולא רוצים לדבר על תקופת פחות נעימות".

אמיתי סבורה שהצעירים שמגיעים לגור בקיבוץ הסמוך לגבול עושים מעשה ציוני גדול, "עמותת איילים ואנשי השומר החדש הגיעו לכאן ובעקבותיהם גם בנים חוזרים, זה מעשה חלוצי מסתבר שהמקום היפה והרוח המאוד משפחתית מושכים לכאן אנשים למרות שהשאלה הביטחונית תמיד עולה ויש כאלה שזה כן מרתיע אותם".

היא ממליצה לאנשים להגיע ולהתרשם, "יש משהו נפלא אוירה מאוד משפחתית, אתה יכול לראות את הסבא והסבתא עם הילדים והנכדים גרים אחד ליד השני, אנחנו יכולים לשמור על הנכדים בזמן שהילדים בעבודה, הם עובדים בחוץ וככה אנחנו יכולים לראות את הנכדים יותר".

נמרוד רבר, מנכ"ל קורום שמנהלת את פרויקט הבנייה בקיבוץ ארז וביישובים נוספים בדרום מוסיף: "אנו עדים לביקוש ולמשפחות רבות המבקשות להיקלט לפרויקטים השונים למרות האיום הביטחוני, וזו התשובה האמיתית לטרור. הצמיחה הדמוגרפית בארז והסביבה היא תהליך מרגש ומיוחד של קליטה, בניה וחיזוק המקום, 70 שנה אחרי הקמתו, קיבוץ ארז עומד כאן חסון ואיתן עם הפנים קדימה".