אש יוקדת על הבמה. אנסמבל שיר אדמה
אש יוקדת על הבמה. אנסמבל שיר אדמהצילום: שם בראל

מדרשיר / אנסמבל שיר אדמה: אדם צחי, נועם גולדשטיין ויוני שרון

לרב חנן פורת ז"ל היה מדור בעלון 'מעט מן האור' שבו היה טווה חוט מקשר בין שירי ארץ ישראל לפרשת השבוע. מין חיבור ישראלי-יהודי-תורני שכזה.

אדם צחי וחבריו החליטו ללכת בעקבות הרב פורת, ויצרו מופע ייחודי שבו שירים, דברי תורה, הנחיה קלילה ולא מעט וירטואוזיות מוזיקלית.

'שיר אדמה' פוסעים בעקבות חמשת חומשי תורה. הם נותנים רעיון קצר על אחת מפרשיות החומש, וממשיכים לשיר מתאים. תוך כדי הם מדלגים בקלילות מעל פרשיות שעליהן יש להם פחות מה לומר.

הקהל מוזמן להצטרף לשירים שמילותיהם מוקרנות על מסך גדול, וכך הופך המופע לערב שירה מונחה, שמזמין את הצופים להיות שותפים ולהיכנס לעומק המילים שהם מזמזמים מן הסתם לא פעם. ברפרטואר נמצאים גם טשרניחובסקי וגם עידן רייכל, גם רחל וגם נעמי שמר, הכול בכול מכול כול.

צחי פורט על הגיטרה, גולדשטיין עובר בקלילות בין כמה כלי נשיפה ומפגין נגינה ברמה מאוד גבוהה, ושרון מנגן על מגוון של תופים ומצ'פר את הקהל בנגינה על כפות. במופע שבו צפיתי לקח קצת זמן עד שהחבר'ה התחממו, אבל כשזה קרה, הרגשנו שאש יוקדת על הבמה.

הרעיון של 'שיר אדמה' הוא יפהפה. שירה ישראלית שמקבלת הקשר למקורות, זה כמו לתת למושג תרבות יהודית את המובן הכי עמוק ונכון שלו. הביצוע שיכול היה להיות כבד נעשה בצורה מאוזנת ונעימה. כל זה יחד מזמין את הצופים לנסות את זה בבית, לחשוב בעצמם לאיזה שיר זורקת אותם פרשת השבוע הנוכחית, ואפילו להציע את זה לסועדים בשולחן השבת. מופע מתוק ומומלץ.