יואב קיש
יואב קישצילום: חזקי ברוך

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד), אמר הבוקר (חמישי) לערוץ 7 כי הוא מתכוון להעביר את החוק לביטול חזקת הגיל הרך בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.

קיש אמר כי בינתיים, בשל סחבת שנוקטת חברת הכנסת שולי מועלם מ"הבית היהודי" ואי-עמידה של סיעת כולנו בהסכמות שהושגו לגבי החוק, הוא מתכוון לנקוט סנקציות נגד שתי המפלגות. זאת, למרות שבתוך סיעת הבית היהודי יש גם תומכים לחוק, בדמותם של סגן השר אלי בן דהן וח"כ בצלאל סמוטריץ'. לגבי עמדתה של השרה איילת שקד, אמר רק: "תשאל אותה".

"פייק ניוז"

קיש דחה את ההסבר של ח"כ מועלם, לפיו השרה גילה גמליאל מהליכוד אשמה בקיפאון משום שהגישה ערר נגד הצעת החוק של מועלם, אשר באה לפתור את סוגיית חזקת הגיל הרך בדרך שונה. לדבריו, מועלם מפיצה דיסאינפורמציה ו"פייק ניוז", ומדובר בכלל בהצעת חוק ישנה שלה שאינה מקובלת על הקואליציה, ואשר בפועל תאריך את חזקת הגיל הרך לגיל 10.

קיש הסביר את מהות הסנקציות שהוא החל להפעיל: כאשר מוגשת הצעת חוק ויש מחלוקת לגבי הוועדה הנכונה שאליה יש להעביר אותה להכנה לקריאות במליאה, ועדת הכנסת היא זו שמוסמכת להחליט לאיזו ועדה החוק יועבר. כעת, בכל פעם שהצעת חוק שכזו תגיע לוועדת הכנסת, הוא יקבור אותה שם וידאג שלא תצא משם: "הודעתי שמה שנכנס לא יוצא, עד שהקואליציה תעביר במליאה את חזקת הגיל הרך".

"אם לא מכבדים סיכומים קואליציוניים אז גם אני לא אכבד סיכומים של הקואליציה", הדגיש.

החוקים שיושפעו מיידית הם בעיקר חוקים של האוצר, אמר. מדובר בחוקים שיש לגביהם מחלוקת, אם מקומם בוועדת הכספים או בוועדת הרפורמות.