תמר ניזרי
תמר ניזריצילום: אלירן אהרון

תמר ניזרי, שפונתה לפני שבועות אחדים מעמונה, אומרת לערוץ 7 כי שביתת הרעב שנפתחה הבוקר (חמישי) מול בית ראש הממשלה, תימשך עד שהבטחה של נתניהו להקים יישוב חדש למפונים - תתקיים.

"אנחנו כבר כמה שבועות נמצאים מול בית ראש הממשלה, אבל לצערנו השהייה שלנו, כמו גם המשך המגורים של המשפחות שלנו בבית ספר שדה בעפרה - לא פועלים את פעולתם וראש הממשלה לא מתייחס אלינו ולא מנסה ליצור איתנו קשר. לכן המציאות מחייבת אותנו לפעול פעולות חדשות", היא מסבירה.

לדבריה, הבחירה לפתוח בשביתת רעב היא עליית מדרגה. "יש כאן אמירה שהקמת יישוב חדש בשבילנו אינה מותרות, אלא צורך חיוני בדיוק כמו הצורך לאכול. היינו שמחים לחזור להר שלנו בעמונה אבל אנחנו מצפים מראש הממשלה לכל הפחות לעמוד בהתחייבות שנתן בכתב ובעל פה להקים לנו יישוב. לצער,י גם מאז שהוא חזר מחו"ל, ניסינו ליצור קשר איתו ועם הלשכה ואין שום תשובה".

ניזרי קוראת לממשלה לקבל כבר בישיבתה ביום ראשון הקרוב החלטה על הקמת היישוב. "בנימין נתניהו הבטיח שעד ה-31 במרץ יוקם יישוב חדש עבורנו, בבית היהודי העמידו דד ליין לממשלה להעביר את ההחלטה על הקמת היישוב עד ה-15 לחודש. אנחנו מקווים שכל זה יעזור לראש הממשלה להעביר את ההחלטה על הקמת יישוב. היום התחלנו את שביתת הרעב ואנחנו מאמינים שעוד ועוד אנשים יצטרפו. היום הצטרפה אלינו תושבת ירושלים ואנחנו קוראים לכל תושבי ואוהבי ארץ ישראל להצטרף לכאב שלנו ולזעוק את הזעקה איתנו".