השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדןPhoto by Alex Kolomoisky/POOL

במרכז מורשת בגין בירושלים התקיים הערב (חמישי) אירוע מיוחד לציון 25 שנים לפטירתו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל שעמד בסימן 50 שנים לאיחוד ירושלים ושחרור העיר.

במהלך האירוע נשא דברים השר לבטחון פנים ועניינים אסטרטגים גלעד ארדן והדגיש את מחויבותו הגדולה של בגין לירושלים – בין היתר במאבקו בנושא מול הנשיא קרטר במהלך ועידת קמפ דיוויד.

ארדן אמר כי בגין היה "מגדולי האומה, מנהיג בעל תודעה יהודית ותודעה הסטורית שהיה מחויב למעמדה של ירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל". הוא הוסיף כי גם כיום יש מי שמנסה לערער על זכותינו בירושלים ובהר הבית. "בירושלים נבחנת ריבונותינו".

השר התייחס לחובות ממשלות ישראל ביחס למזרח ירושלים. "כשאנחנו מדברים על שחרור ירושלים, צריך להיות גם כנים עם עצמנו. כשאנחנו מסתכלים על החלק המזרחי של העיר, אני חושב שהטעות שלנו של כל ממשלות ישראל היא טעות כפולה".

"פעם אחת, בסופו של דבר אנחנו בדין כזכות מוסרית החלנו את הריבונות שלנו על כל חלקי העיר, אבל זה גם אומר שאנחנו צריכים להגיע לרמת שירותים ממשלתיים בחלקה המזרחי של העיר כפי שקיימת בחלקה המערבי", אמר ארדן.

הוא הוסיף כי "זכויות הפרט של כל אדם ואדם אינן מותנות בכך שהוא אוהב אותנו יותר או אוהב אותנו פחות. אנחנו כתנועה שמובילה את המדינה צריכים לשאוף לכך שכולם יקבלו מממשלת ישראל את אותם תנאים ואת אותה רמת שירות, והיום בחלקה המזרחי של העיר אנחנו רחוק מאוד מהיכן שהיינו רוצים להימצא."

"מצד אחד אתה כממשלה צריך לתת שירות ומצד שני צריך להחיל את הריבונות שלך", דברי ארדן שציין כי בכוונתו לפתוח תחנת משטרה חדשה במזרח העיר שתשרת את התושבים במקום.