פעילות צה"ל באיו"ש
פעילות צה"ל באיו"שצילום: דובר צה"ל

השירות המשותף צובר תאוצה, למי שלא שם לב הנה מספר עובדות:

  • הגדוד הרביעי המעורב גדוד 47 כבר בשלבי הקמה, ככל הנראה יפקד עליו קצין דתי בוגר מכינה חשובה בניגוד לדעת רבותיו. יש לו גם סגנית אישה, סמג"דית חי"ר ראשונה.
  • בעיתון הארץ פורסם שגם הפיילוט הניסויי לשילוב נשים בשריון יוצא בקרוב לדרך, כהכנה להקמת שתי פלוגות שריון של נשים.
  • ב"ידיעות אחרונות" פורסם על מגעים בין "אלומה" לצה"ל על הקמת יחידה מגדרית לבנות דתיות שרוצות קרבי.
  • קצינים בכירים הודיעו לרבנים בכירים בציונות הדתית כי פקודת השירות המשותף לא תשונה.

הטיעון הגלוי של הצבא מורכב משתי טענות:

א. לאור שינוי חוק הגיוס בקדנציה הקודמת, קוצר משך השרות בצבא לשנתיים וחצי.

ב. לבנות יש רצון עז לשרת בקרבי בצבא.

וכך למרות המחקרים והעדויות ששילוב בנות במערך הלוחם, פוגע הן בבנות מבחינה פיזיולוגית ואף מנטלית, והן באיכותו המקצועית של הצבא, משתמש הצבא באופן ציני בתמימותן של הבנות וברצונן העז לתרום לביטחון המדינה.

האמת הכואבת באה לידי ביטוי בציוץ של כתב הארץ שמואל מאיר: שירות נשים ביחידות קרביות מעורבות הוא חומת מגן לשמירת הצבא מפני הדתה.

הקמפיין שמציף את המדיה בכתבות נלהבות בהכוונת דובר צה"ל מציג לוחמות מאושרות ומג"דים מפרגנים, ומשתלב היטב עם האווירה התרבותית של השיח הפמיניסטי, המנסה לטשטש בכוח בין המינים. ה"דת" הפמינסטית לא נבהלת מהמציאות ומנתונים הקשים על פגיעות הבנות בצבא, האקסטזה לא נותנת לאמת הקשה להרוס את החגיגה.

ההסתה המתוזמרת נגד ה"הדתה" בצה"ל והחשש מהשתלטות בני הישיבות והמכינות על צמרת צה"ל גם היא משרתת היטב את הקמפיין המוצלח שהעלה בעשרות אחוזים את רצון הבנות לשרת בקרבי.

זה לא סוד שצמרת צה"ל היום נוטה שמאלה, ומוזנת מנגיפי התרבות המערבית ה"נאורה", עד כדי כך שהצבא מסרס את עצמו בנורמות וערכים חדשים, לא ערך הניצחון עומד בראש, אלא ערך השוויון.

ארגוני הנשים, הממומנות ע"י הקרן החדשה, בסיוע כלי התקשורת המנוהלת ע"י אליטת השמאל, הצליחו לחדור היטב לתודעת הדרג הבכיר בצה"ל ומתקיים בנו הפסוק "עמי נוגשיו מעולל ונשים משלו בו.."(ישעיה ג יב) כפי שמסביר המצודות שהליצנים שבדור המה לוחצים את הדור יחד עם הנשים הנאורות כביכול שמטות את לב השרים אחרי דעתן.

וכך השמאל החילוני הרדיקאלי שנלחם בכל הכוח דרך שני המעוזים האחרונים שבידיו, הלא הם התקשורת ובג"ץ, מצא עוד כלי להשליט את האג'נדה הגוססת שלו, והוא "ריסון" צה"ל והפיכתו מכוח לוחם לארגון "איטלגנטי" שבורח מעימות חזיתי עם האוייב, תוך עיסוק בערכי שוויון ופלורליזים.

תפקידן של הנשים בצבא הוא לרכך את האגרסיביות הגברית, לרסן את המגמה של ההקצנה (תרתי משמע) הדתית, ובכך להימנע כמעט בכל מחיר מעימות עם האוייב.

לאחרונה פורסמה ב-nrg כתבת תחקיר לכבוד שנתיים לכהונת הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, אחד המשפטים הצורמים בכתבה מהווה לכולנו תמרור אזהרה חמור: "צה"ל נערך למנוע את המלחמה הבאה".

המשפט הזה מתמצת את השינוי המסוכן שעובר על צמרת צה"ל, בל נתעה, רא"ל אייזנקוט הוא לוחם אמיץ ועתיר זכויות כמו גם סגנו לשעבר האלוף יאיר גולן שיש לו לא מעט "איקסים" על נשקו האישי, הבעיה היא לא ביכולות, אלא בתפיסת העולם השלטת בליבם של אלה שאחראים על בטחון ישראל.

חיידק אלים תקף את מוחם של ראשי הצבא. העירוב בין המינים עד לכדי אבסורד של "שירותים ומקלחות משותפים", מונע לא רק משוויוניות אלא גם ובעיקר מרצון לסלק את הקדושה ממחנה ישראל, כי קדושה אומרת שיש מדרגות, שיש שוני ומעלה, ואת זה לא יכולה לסבול "דת" השוויוניות.

הקדושה וה"משיחיות" נתפסים כגורם מקצין, שעלול להעמיק ולהרחיב את מעגל הדמים הבלתי נפסק ביננו לבין הערבים.

העירוב יסרס את הקדושה, וירחיק אותנו מעימות, לשיטתם הקצין הדתי ותורתו יפגעו במוסריות, בשוויוניות, ויהפכו אותנו מצבא נאור לחשוך. רמטכ"ל שחושב ופועל כך, מחליש את צה"ל ואת מדינת ישראל, רמטכ"ל כזה צריך ללכת הביתה.

הרב דרור אריה הוא ר''מ בישיבת ההסדר בשדרות