היו"ר זהבה גלאון
היו"ר זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

חברת הכנסת זהבה גלאון פרסמה תמונה של מאות חרדים תמימים והוסיפה את הכיתוב, "מחר הממשלה הולכת לשרוף עוד 52.5 מיליון שקלים מהכסף שלכם על תקציב הישיבות כדי להתאים את סכום התמיכה למספר התלמידים בישיבות".

גלאון הוסיפה עוד "השוחד הזה אפשרי בגלל שבמערכת הפוליטית מנחשים שזה לא מעניין אתכם מספיק, שתעברו על זה בשקט. אז בואו ננסה משהו קטן: שתפו את הפוסט הזה וכתבו מה אתם הייתם עושים עם 52.5 מיליון שקל. בואו נעשה ביחד רעש".

הפוסט של מנהיגת השמאל הקיצוני זכה לתגובות קשות חלקן האשימו אותה באנטישמיות, "זהבה, החרדים הם אנשים. לשים תמונה של חרדים אקראיים ש״לוקחים״ לנו את הכסף זה מגעיל ואנטישמי ומתאים ליאיר לפיד בגלגול הקודם שלו ולא למי שמתיימרת להיות מנהיגת שמאל. זו בדיוק הנקודה שבה ביקורת לגיטימית על דת או על מפלגות דתיות גולשת לשנאה, והנקודה הזאת עוברת בדיוק בלשים תמונה של 'המון חרדי' כדי להפנות אליהם זעם חילוני. גועל נפש", כתב לה תם אהרון, סטנדאפיסט ישראלי ופאנליסט וכותב בתוכנית "גב האומה".

בתגובה, ענתה לו יו"ר מרצ "אני מקבלת את הביקורת על התמונה. הבעיה היא, כמובן, לא חרדים. הבעיה היא שיש כאן תקציב שמתנפח והולך בלי שום קשר לצרכים אמיתיים, מטעמים קואליציוניים נטו, כשצריך להילחם כאן על כל שקל עבור תקציב הבריאות, החינוך, התרבות והרווחה. ואתה צודק, התמונה אכן לא משקפת את זה, וזה לא יחזור על עצמו".