דה-סנטיס
דה-סנטיסצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת רשמית של הקונגרס האמריקני נמצאת בישראל כדי לבחון מקרוב את העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, הן מבחינה מעשית בשטח והן מההיבט הפוליטי.

יו"ר ועדת המשנה לביטחון לאומי של בית הנבחרים, חבר הקונגרס רון דה-סנטיס, אמר הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים בירושלים כי הנשיא דונלד טראמפ הוא איש של מילה, כלשונו, ולכן יקיים את הבטחתו להעביר את השגרירות לבירת ישראל.

לדבריו, כניסתו של טראמפ לבית הלבן והגעת השגריר המיועד דיוויד פרידמן לישראל הם רגעים מרגשים במיוחד אחרי שמונה שנים ''לא פשוטות'' של כהונת ברק אובמה. "העם האמריקני נרגש לראות את השגרירות עוברת לירושלים אחרי חמישים שנה''.

חבר הקונגרס הבהיר כי ממשלת ישראל והעומד בראשה תומכים לחלוטין בהעברת השגרירות. "נפגשתי גם עם נתניהו וכולם היו בעד. אולי נתניהו המתין למינוי של השגריר החדש. לדעתי זו בעיה לוגיסטית''.

דה-סנטיס התייחס לאפשרות שהעברת השגרירות תגרור התפרעויות של ערבים בישראל. "אני לא יודע לצפות פני עתיד. אני יודע שיש יתרונות להעברה ואחת מהן היא האמת. אנחנו חייבים ללכת בדרך האמת שירושלים היא עיר הבירה. אין ויכוח כזה בכל העולם. אמריקה עומדת מאחורי בעלת הברית שלה ישראל. כמו שגינינו את ההחלטה של האו''ם אנחנו עומדים לצד החברים שלנו''.

השגרירות האמריקנית תמוקם ככל הנראה בשכונת ארנונה בירושלים, ליד מלון דיפלומט לשעבר, היכן שנמצאת כיום המחלקה הקונסולרית של שגרירות ארה"ב.

דה-סנטיס משוכנע כי העברת השגרירות לירושלים תגרום למדינות נוספות להוציא את השגרירויות שלהן מתל אביב. "אני לא יודע כמה מדינות ילכו אחרי הצעד הזה אבל אם אמריקה תעשה את הצעד הזה אנחנו נראה עוד מדינות מצטרפות''.

בנוגע לעמדתו של הנשיא טראמפ ואי תמיכתו בפתרון שתי המדינות אמר דה סנטיס: "העמדה של הנשיא היא לעשות גבולות הגיוניים בין ישראל לבין הפלסטינים. אנחנו נתמוך קודם בביטחון של ישראל ואם ישראל תתמוך בשתי המדינות נעמוד לצידה בכל אשר תחליט".