אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מקיים בינתיים את הבטחתו להתחיל בהקמת יישוב חדש לתושבי עמונה עד סוף חודש מרץ הנוכחי ובמפלגת הבית היהודי לא מתכוונים לחכות ופועלים לקבוע עובדות בשטח, תרתי משמע.

שר החקלאות אורי אריאל החליט להפיץ הצעת החלטה שלפיה המועצה האזורית מטה בנימין תטפל בהקמת היישוב החדש. לצורך כך, משרד האוצר יידרש להעביר למשרד הפנים בתוך שבעה ימים 70 מיליון שקלים לצורך נתינתם למועצה האזורית בנימין.

במסמך שהופץ למשרדי הממשלה הרלוונטים נכתב כי הוא בא "בהמשך להחלטת הממשלה מס' 2178 מיום 18/12/16 ובהמשך להסכם שנחתם בין הממשלה לתושבי עמונה ביום 18/12/16, להקים ישוב חדש על אדמות מדינה במרחב עמק שילה, אשר יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית מטה בנימין ויקבל סמל ישוב עצמאי".

עוד נכתב בהצעת ההחלטה כי "בשל החשיבות האזורית והצורך הדחוף בפתרון מגורים ארעי לתושבי עמונה, הממשלה מטילה על מפקד האזור ועל מוסדות התכנון באזור לקדם באופן מידי הקמת אתר מגורים ארעי במרחב שילה באזור המכונה גאולת ציון באמצעות מנגנון של אישור הקמה ופטור מרשיון לאתרי מגורים ארעיים בעלי חשיבות אזורית".

השר אורי אריאל מסר הערב: "הבטחות יש לקיים, ועל ראש הממשלה לחדול ממדיניות הקיפאון ולממש באופן מהיר את ההתחייבות להקמת ישוב חדש למפוני עמונה ולבניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. תושבי עמונה לימדו אותנו היום מהי מסירות נפש ואנחנו עושים את מה שמוטל עלינו לטובת ההתיישבות ולמען מדינת ישראל כולה".

בצהריים (ראשון) התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיית הפתרון למתיישבי עמונה ואמר "אנחנו מחוייבים למצוא פתרון למתיישבים - כפי שהתחייבנו".

"אנחנו מנהלים מולם מגעים", הוסיף נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, "אנחנו לא צריכים המלצות או לחצים מכל כיוון שהוא וכשיהיה לי מה להודיע בעניין הזה, אני אודיע על כך בזמן הקרוב".