בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ' הגיבו לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לפיהם החלת ריבונות ביו"ש תוביל למשבר עם ממשל טראמפ.

"צריך להפסיק את מסע ההפחדה נגד הריבונות. אין עם כובש בארצו ולכן לא מדובר על 'סיפוח' -אלא על החלת ריבונות בארצנו. נמשיך בדרכם של מנהיגי הציונות שהחילו ריבונות על חבלי ארצנו ב -1948, 1967 ו-1981", אמרו חברי הכנסת.

''עכשיו הגיעה העת לצעד הבא: חוק הריבונות במעלה אדומים יקודם על ידנו ויזכה לרוב גם בוועדת השרים לחקיקה וגם במליאת הכנסת", הוסיפו קיש וסמוטריץ'.

ליברמן: כוח מג"ב לא פעל לפי ההוראות

כאמור, שר הביטחון אביגדור ליברמן הופיע הבוקר (שני) בפני מליאת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ובפתח הישיבה התייחס בין היתר לקריאות בימין להחיל ריבונות ביו"ש.

"מי שרוצה להחיל ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון צריך לדעת שפירושו של מהלך כזה הוא משבר מיידי עם הממשל החדש. קיבלנו מסר ישיר ולא עקיף: 'החלת ריבונות ישראלית פירושה משבר מיידי עם הממשל החדש", אמר ליברמן. לדבריו, "הקואליציה צריכה להבהיר באופן חד וברור שאין כוונה להחיל ריבונות. מי שרוצה גם משבר וגם להוציא 20 מיליארד שקל על ההתחלה, שיחיל את הריבונות".